تاثیرات مختلف داروهای کاهنده استروژن بر بدن

برخی داروها برای درمان سرطان پستان استفاده می شوند که برای کاهش هورمون استروژن در مبتلایان به این عارضه تاثیرگذار هستند. گفته می شود این افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی قرار دارند. برای پیشگیری از خطر حوادث قلبی-عروقی کُشنده بهتر است برخی نکات مهم را در نظر بگیرند.

یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که درمان با نوع خاصی از داروهای کاهنده استروژن که با نام مهارکننده‌های آروماتاز شناخته می‌شوند، خطر بروز حمله قلبی و سکته مغزی را در میان بازماندگان سرطان پستان افزایش نمی‌دهد. گزارشی از این مطالعه در JAMA Oncology منتشر شده است. با این‌حال، محققان متوجه شدند که زنانی که از این نوع داروها استفاده می‌کنند،با خطر ابتلا به برخی مشکلات قلبی مواجه هستند که به‌اندازه حمله قلبی جدی نیستند.

براساس این گزارش، مشکلات قلبی شامل این موارد می‌شود: ضربان غیرطبیعی قلب، تورم و التهاب غشای اطراف قلب. مسئولان این مطالعه می‌گویند: «مطالعه ما، نوعی ارزیابی جامع از تاثیر مهارکننده‌های آروماتاز بر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی است و این اطمینان را حاصل می‌کند که هورمون‌درمانی به‌منظور کاهش خطر عود سرطان پستان، خطر حوادث قلبی-عروقی کُشنده را افزایش نمی‌دهد. ویژگی خاص و مهم مطالعه ما این است که عوامل خطر مختلف ابتلا به این بیماری‌ها در بین زنان در نظر گرفته شدند. به‌علاوه این‌که نقش مصرف داروهای مختلف برای درمان فشار خون بالا و کلسترول خون بالا نیز در این مطالعه بررسی شد».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *