تاثیرات منفی مصرف هات داگ برای سلامتی

تاثیرات منفی مصرف هات داگ برای سلامتی

اگر جزو علاقه مندان به مصرف هات داگ هستید پیشنهاد می کنیم هرچه زودتر سلیقه غذایی خود را تغییر دهید این ماده غذایی حاوی مواد نگهدارنده فراوانی است که باعث ابتلای ما به انواع سرطان های خطرناک خواهد شد .سعی کنید از موادغذایی سالم و تازه در برنامه غذایی تان بیشتر استفاده کنید.

صنعت مواد غذایی اصلاح‌شده از نظر ژنتیکی (GMOs) سریعا در حال رشد است و تقریبا دیگر به زنگ خطر تبدیل شده است. بیش از ۹۰ درصد ذرت‌ها و سویاها در حال حاضر از نظر ژنتیکی اصلاح‌‌شده هستند و اساسا بحث‌های زیادی درباره این روش نسبتا جدید وجود دارد. متخصصان بر این نظر توافق دارند که قبل از اضافه کردن مواد غذایی اصلاح‌شده از نظر ژنتیکی (GMOs) به لیست مواد تشکیل‌دهنده بسیاری از محصولات غذایی، آزمایش کافی انجام نمی‌شود. به عبارت دیگر، هیچ کس از جمله تولیدکنندگان این محصولات غذایی نمی‌داند که این مواد غذایی چه تاثیری بر سلامتی انسان‌ها می‌گذارند. بنابراین تا جایی که می‌توانید از این مواد غذایی استفاده نکنید. بیشتر قوطی‌های کنسروهای غذایی از محصولی به‌نام بیس‌فنول-A ساخته می‌شوند و مطالعات محققان نشان می‌دهد که این ماده باعث تغییر ژنتیکی در سلول‌های مغزی موش‌های آزمایشگاهی می‌شود.بسیاری از محصولات پلاستیکی، کاغذهای حرارتی و… حاوی بیس‌فنول-A هستند.

بنابراین بهتر است که همیشه از مواد غذایی تازه استفاده کنید یا حداقل از محصولات منجمد، چون کنسروها (به‌خصوص کنسروهای سبزیجات) اصلا برای سلامتی خوب نیستند. ممکن است که گوشت قرمز گریل‌شده واقعا خوشمزه باشد،‌اما دانشمندان کشف کرده‌اند که آماده کردن گوشت قرمز با روش گریل کردن، به‌خصوص فرآورده‌های گوشتی مثل هات‌داگ‌ها، نوعی ماده سرطان‌زا به نام آمین‌های آروماتیک هتروسیکلیک آزاد می‌کند که قطعا برای افراد مضر است. ضمن این‌که وقتی گوشت قرمز را گریل می‌کنید، ساختار شیمیایی و مولکولی آن تغییر می‌کند. بنابراین بهتر است گوشت قرمز را بپزید یا از روش‌های آماده‌سازی سالم دیگر استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *