تاثیر دیابت بر اختلالات جنسی

تاثیر دیابت بر اختلالات جنسی

دیابت چه تاثیری بر اختلالات جنسی دارد؟

افرادی که دچار بیماری دیابت می شودند و همچنین این بیماری پیشرفت کند می تواند اختلالات زیادی در بدن انسان ایجاد میکند یکی از این اختلالات، اختلالات جنسی نیز می باشد.

دیابت ممکن است از جنبه‌های مختلف با عملکرد جنسی تداخل پیدا کند، چون قند خون بالای مزمن می‌تواند باعث آسیب‌های عصبی و اختلال در گردش خون شود. در واقع، هر دو این اختلال‌ها، در نهایت شرایطی را به وجود می‌آورند که نعوظ را ضعیف می‌کند یا باعث تاخیر در نعوظ می‌شود.

ضمن این‌که این شرایط، رطوبت مورد نیاز واژن را کاهش می‌دهد، حساسیت دستگاه تناسلی را نسبت به تحریک‌های مختلف کم می‌کند و باعث اختلال در ارگاسم می‌شود. قند خون بالا در میان خانم‌ها نیز ممکن است باعث عفونت‌های مکرر قارچی در واژن شود و حتی به عفونت مجرای ادراری منجر شود.

فشار خون بالا هم می‌تواند به گردش خون آسیب برساند و مثل قند خون بالا، مشکلاتی برای برانگیختگی جنسی و ارگاسم ایجاد کند. هرچند رابطه جنسی فقط مربوط اندام‌های تناسلی نمی‌شود، اما درد در هر ناحیه از بدن می‌تواند احساس آرامش و لذت از فعالیت‌های جنسی را سخت کند؛

و متاسفانه همان‌طور که می‌دانید بعضی از عارضه‌های دیابتی باعث درد در بدن می‌شوند. خستگی هم می‌تواند رابطه جنسی را با مشکل مواجه کند، و متاسفانه دیابت از جنبه‌های مختلفی با خستگی مرتبط است. هر دو مشکل قند خون بالا یا پایین می‌توانند بر روی خلق‌وخو، سطح انرژی و تمایل به رابطه جنسی، تاثیر منفی بگذراند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *