آیا خواب باعث افزایش میل جنسی می شود؟

آیا خواب باعث افزایش میل جنسی می شود؟

تاثیرات خواب بر رابطه جنسی

خواب تاثیرات بسیاری در زندگی دارد بطوریکه این تاثیرات بر رابطه جنس یافراد نیز می تواند تاثیر گذار باشد و افزایش یا کاهش این میل بستگی به خواب افراد دارد.

امروزه می‌دانیم که کمبود خواب با مشکلاتی مثل چاقی، بیماری قلبی و دیابت همراه است و حتی امید به زندگی را کاهش می‌دهد؛ اما مسئله این‌جاست که کمبود خواب بر روی رابطه زناشویی هم تاثیر منفی می‌گذارد. محققان در یکی از مطالعات اخیر که در Journal of Sexual Medicine به چاپ رسیده است،

با بررسی وضعیت ۱۷۱ خانم جوان متوجه شدند که خواب بر روی میزان تمایل برای رابطه زناشویی و شدت تحریک‌پذیری در میان خانم‌ها تاثیر می‌گذارد. در واقع، محققان به این نتیجه رسیدند که هر ساعت خواب اضافی، احتمال رابطه زناشویی در روز بعد را تا ۱۴ درصد افزایش می‌دهد.

حتی خواب بیشتر مساوی است با برانگیختگی جنسی بیشتر در میان خانم‌ها. دیوید کالمباخ، نویسنده اصلی این مطالعه و استاد دانشگاه میشیگان، می‌گوید این‌که کمبود خواب چطور باعث می‌شود که میل جنسی خانم‌ها کاهش پیدا کند، ماجرای پیچیده‌ای دارد، چون در واقع، میل جنسی خانم‌ها به‌خودی‌خود پیچیده است.

اما تا آن‌جایی که به کمبود خواب مربوط می‌شود، مسئله این‌جاست که خواب مناسب در خانم‌ها، به‌خصوص چرخه رِم (REM)، با افزایش جریان خون در واژن همراه است، در حالی که کمبود خواب، سطح هورمون آندروژن را کاهش می‌دهد که در نهایت منجر به کاهش میل جنسی می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.