تاثیر صابون‌های آنتی‌باکتریال در اختلال دستگاه گوارش جنین

تاثیر صابون‌های آنتی‌باکتریال در اختلال دستگاه گوارش جنین

تاثیر صابون ها در سیستم گوارش جنین

این سوال مطرح می شود که آیا مواد شیمیایی صابون های آنتی باکتریال در سیستم گوارش جنین تاثیر گذار است در مطلب زیر به این سوال شما جواب داده شده است.

در مصرف صابون های ضد باکتری احتیاط کنید! استفاده از صابون‌های آنتی‌باکتریال که حاوی تری‌کلوکربن (TCC) هستند، توسط زنان باردار یا شیرده، برای کودک مشکل ایجاد می‌کند. همانطور که می‌دانید در روده هر انسانی، تعداد زیادی باکتری خوب و بد وجود دارد که میکروباکتری نامیده می‌شوند.

به هم ریختن تعادل این میکروباکتری‌ها می‌تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل چاقی، دیابت، روده تحریک پذیر، سرطان کولون، ام‌اس و آسم شود. بسیاری از این صابون‌ها حتی توسط پرستاران استفاده می‌شوند تا از انتقال بیماری‌های عفونی جلوگیری کنند اما به طور ناخواسته مشکلات دیگری به وجود می‌آید.

محققان در یکی دیگر از تحقیقات مشاهده کردند که TCC حتی از موش شیرده نیز به کودکش منتقل می‌شود. آن‌ها با مقایسه نتایج اندازه‌گیری میکروباکتری‌های روده موش‌هایی که در معرض TCC قرار داشتند و موش‌هایی که در معرض قرار نگرفتند، دریافتند که

مقدار قابل توجهی از باکتری‌های مفید روده موش‌هایی که در معرض TCC بودند، پس از ۱۲ روز به شدت کاهش پیدا کرد. متخصصان پیشنهاد می‌کنند که مادران باردار و شیرده، هنگام خرید صابون‌های آنتی‌باکتریال، از عدم وجود TCC‌در آن مطمئن شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *