چگونه کنترل وزن در دوران بارداری را انجام دهیم؟

چگونه کنترل وزن در دوران بارداری را انجام دهیم؟

نحوه کنترل وزن در بارداری

در مطلب زیر در مورد کنترل وزن در دوران بارداری مطلب گذاشته شده است در دوران بارداری حتما باید کنترل وزن انجام شود اگر این کنترل انجام نشود برای جنین اتفاقات ناگواری رخ میدهد.

این یک باور غلط است که زن باردار باید به اندازه دو نفر غذا بخورد. رژیم‌های غذایی فراوانی برای مادران وجود دارد که نه تنها باعث اضافه وزن نمی‌شود بلکه تمام نیازهای مادر و جنین را نیز تأمین می‌کند. در قدم اول باید بدانید که به چه مقدار غذا احتیاج دارید تا برای هردو نفرتان کافی باشد. به نظر متخصصان تغذیه، یک مادر باردار،

باید روزانه ۳۰۰ کالری بیشتر از حد معمول دریافت کند. البته میزان دقیق آن بستگی به وزن مادر پیش از دوران بارداری دارد. بهتر است حتما با پزشک خود مشورت کنید و از او درباره مقدار غذایی که باید بخورید سؤال کنید. در قدم دوم به کمک این دستورالعمل‌ها، میزان کالری دریافتی‌تان را کنترل کنید:

قبل از هر چیز به خاطر داشته باشید که مصرف شیرینی، چیپس و کیک و کلوچه در این دوران توصیه نمی‌شود. زیرا حاوی مواد مغذی خاصی برای جنین نیستند و فقط چاق کننده‌اند. – روزانه ۱۷۰ گرم غلات مصرف کنید تا فیبر لازم برای بدنتان تأمین شود و دچار یبوست بارداری نشوید. با مصرف غلات، بیشتر احساس سیری می‌کنید و در این صورت کمتر می‌خورید.

روزانه ۲ و نیم پیمانه سبزیجات مغذی شامل: سبزیجات برگ سبز و سبزیجات رنگی مصرف کنید. – روزانه ۱ و نیم پیمانه میوه که منبع مفیدی از ویتامین و مواد معدنی است مصرف کنید. – مصرف روزانه ۳ پیمانه شیر کم‌چرب یا بدون چربی، بهترین گزینه برای تأمین کلسیم شما و فرزندتان است. – در این دوران، به ویژه در سه ماهه دوم و سوم که رشد جنین سریع‌تر است، روزانه به ۱۵۵ گرم پروتئین نیاز دارید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *