تاثیر ژن آلزایمر از دوران کودکی

تاثیر ژن آلزایمر از دوران کودکی

وجود ژن آلزایمر از کودکی

مطلب زیر در مورد آلزایمر مطالب بسیار مفیدی قرار داده است طبق یافته های جدید دانشمندان ژن آلزایمر از زمان کودکی در انسان وجود دارد که در مطلب زیر به این موضوع اشاره شده است.

براساس گزارش Neurology، یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که ژن مربوط به بیماری آلزایمر‌ می‌تواند اثراتش بر ساختار مغز و هوشیاری ذهنی را از دوران کودکی نشان بدهد.سال‌ها است که محققان، ژنی به نام APOE را شناسایی کرده‌اند که با خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است.

افرادی که نوع خاصی از این ژن با نام e۴ را در بدن‌شان دارند، بیشتر از همه افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند. این مطالعه جدید، یافته‌های مطالعات کوچک‌تر پیشین را تایید می‌کند: اثرات این ژن می‌تواند حتی در اوایل دوران کودکی نیز آشکار شود.

اسکن‌های مغزی به محققان نشان داده‌اند که مناطق خاصی از مغز کودکانی که دارای ژن e۴ هستند، آرام‌تر از حد عادی رشد می‌کنند. به‌گفته دکتر لیندا چانگ، مسئول مطالعه و استاد دانشگاه هاوایی، این مناطق از مغز دقیقا همان مناطقی هستند که در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر دچار آتروفی می‌شوند.

یافته‌های این مطالعه براساس اسکن‌های مغزی MRI مربوط به حدود یک هزار و ۲۰۰ کودک و نوجوان سالم به دست آمده‌اند. لازم به ذکر است که کمتر از ۲ درصد این افراد دارای ژن APOE از نوع e۴ بودند. محققان درنهایت متوجه شدند که ساختار مغز کودکانی که

دارای یک یا دو ژن e۴ هستند،‌ معمولا با مغز کودکان دیگر تفاوت دارد. علاوه بر این،‌ مشخص شد که برخی از کودکان دارای ژن e۴، عملکرد ضعیفی در تست‌های مربوط به حافظه و مهارت‌های فکری دارند، اما این مشکل در حدود سنین ۸ تا ۱۰ سالگی ناپدید می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *