تاثیر یوگا و مدیتیشن در عدم مبتلا شدن به آلزایمر

تاثیر یوگا و مدیتیشن در عدم مبتلا شدن به آلزایمر

تاثیر یوگا بر آلزایمر

در مطلب زیر در مورد تاثیرات یوگا و مدیتیشن صحبت شده است که یکی از این تاثیرات بسیار مهم یوگا بر آلزایمر می باشد که باعث می شود که دیرتر به بیماری آلزایمر مبتلا می شوید.

ایا می دانستید مدیتیشن و یوگا خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد؟ یکی از جدیدترین مطالعات منتشرشده در Journal of Alzheimer’s Disease، نتایج تازه‌ای را درباره تاثیر یوگا و مدیتیشن ارائه می‌کند. این مطالعه نشان می‌دهد که یک دوره کامل سه‌ماهه یوگا و مدیتیشن می‌تواند

خطر ابتلا به اختلال شناختی خفیف (MCI) را در میان افراد مسن کاهش دهد. اختلال شناختی خفیف، به‌عنوان پیش‌زمینه ابتلا به بیماری آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل شناخته می‌شود. این مطالعه به سرپرستی محققان دانشگاه کالیفرنیا-لس آنجلس (UCLA) و رهبری دکتر هلن لاورتسکی انجام شده است.

در حال حاضر هیچ روش درمانی تاییدشده‌ای برای درمان اختلال شناختی خفیف (MCI) وجود ندارد و متخصصان توصیه می‌کنند که سالمندان حتما مشارکت در فعالیت‌های ذهنی محرک را جدی بگیرند. دکتر لاورتسکی و محققان دیگر با توجه به همین زمینه قبلی، به بررسی وضعیت ۲۵ بیمار با میانگین سنی ۵۵ سال پرداختند تا تاثیر یوگا و مدیتیشن را بررسی کنند.

آنان درنهایت متوجه شدند که یوگا و مدیتیشن می‌تواند برای محافظت از عملکرد شناختی افراد موثر باشد. دکتر لاورتسکی می‌گوید: «اگر شما یا بستگان شما تلاش می‌کنید تا وضعیت حافظه خودتان را بهتر کنید یا خطر از دست دادن حافظه یا ابتلا به زوال عقل را کاهش دهید، پیگیری منظم جلسات یوگا و مدیتیشن می‌تواند راه ساده و کم‌هزینه‌ای برای شما باشد».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *