تامین ویتامین دی بدن با استفاده از قارچ

تامین ویتامین دی بدن با استفاده از قارچ

 

برای مقابله با پوکی استخوان و انواع اختلالات روحی مانند افسردگی و آلزایمر باید از منابع ویتامین دی استفاده کنید. استفاده از برخی مکمل های روزانه نیز کمک زیادی به شما در تامین کلسیم مورد نیاز بدنتان خواهد کرد. قارچ هم از بهترین منابع دریافت ویتامین دی به شمار می رود.

ویتامین D نقش مهمی در سلامت انسان دارد. اگر به‌درستی ویتامین D به بدن‌تان نرسد، بیشتر با خطر ابتلا به افسردگی،‌ آلزایمر، بیماری قلبی، سرطان و مشکلات جدی دیگر مواجه می‌شوید. تحقیقات مختلفی نشان می‌دهند که خیلی از افراد دچار کمبود ویتامین D هستند. می‌توانید با پیگیری این موارد، ویتامین D بدن‌تان را تامین کنید:

نور خورشید، بهترین منبع برای دریافت این ویتامین است. حتی اگر برای مدت کوتاهی در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید، میزان مطلوبی از این ویتامین به بدن‌تان می‌رسد. اما باید بدانید که اگر بیش از حد در معرض نور مستقیم خورشید بمانید، خطر ابتلا به سرطان پوست بیشتر شما را تهدید می‌کند.

هر فرد باید روزانه ۶۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D دریافت کند،‌ اما بعضی متخصصان پیشنهاد می‌کنند که این میزان را به ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ واحد در روز برسانید. این میزان مصرف، خطر اوردوز ایجاد نمی‌کند. می‌توانید با استفاده از مکمل‌های ویتامین مختلف این میزان را روزانه دریافت کنید.

به دست آوردن ویتامین D از طریق خوردن غذاها راحت نیست، اما ماهی سالمون مقدار زیادی از این ویتامین دارد. در واقع به‌ازای هر ۸۵ گرم گوشت ماهی سالمون، ۴۴۷ واحد بین‌المللی ویتامین D دریافت می‌کنید. حتی جالب است بدانید که یک قاشق غذاخوری از روغن کبد ماهی، حاوی ۱۳۶۰ واحد بین‌المللی از این ویتامین است.

قارچ‌ها نیز ویتامین D زیادی دارند و در واقع در هر وعده مصرفی قارچ، ۴۰۰ واحد بین‌المللی از این ویتامین وجود دارد. کسانی که مداوم قارچ می‌خورند، میزان بیشتری از این ویتامین در جریان خون‌شان گردش پیدا می‌کند.

نقش اصلی ویتامین D، حفظ سلامت استخوان هاست.مهمترین منبع طبیعی این ویتامین، نور خورشید است ولی به دلیل زندگی آپارتمان نشینی اکثر افراد با کمبود ویتامین D مواجه هستند.

در اکثر موارد پزشکان داروهای مکمل را برای جبران این کمبود توصیه می کنند که استفاده از آنها در دراز مدت عوارضی را به دنبال دارد.

محققان به تازگی دریافتند که مصرف روزانه قارچ، تمام ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین می کند و به هیچ داروی مکملی نیاز نیست.

قارچ در برابر اشعه ماورای بنش خورشید ویتامین D تولید می کند که تمام این ویتامین با مصرف آن به انسان منتقل می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.