تخته شکلات را به صورت کامل میل کنید

تخته شکلات را به صورت کامل میل کنید

 

اگر جزو علاقه مند به خوردن شکلات هستید بهتر است با نحوه خوردن آن برای پیشگیری از اضافه وزن آشنا شوید. با خوردن تمامی تخته شکلات به صورت یکجا مانع بروز اضافه وزن و جذب کالری آن توسط بدنتان می شوید. خوردن این ماده غذایی به صورت یکباره با خوردن آن به اسلایس های کوچک بسیار متفاوت است.

متخصصان تغذیه استرالیایی می‌گویند بهتر است به جای خوردن شکلات به مقدار کم در تمام طول هفته، تمام تخته شکلات را یکجا بخورید. در این شرایط این کار تاثیر منفی کمتری بر وزن شما خواهد داشت. اما چرا؟ وقتی شما میزان کالری بالایی دریافت می‌کنید، متابولیسم بدن افزایش یافته تا به بدن در سوزاندن این کالری کمک کند. به این مکانیسم گرمازایی تطبیقی می‌گویند که نهایت تاثیر یویویی بر وزن دارد. وقتی فرد ناگهان تمام تخته شکلات را می‌خورد این مکانیسم فعال شده و از افزایش وزن پیشگیری می‌کند. البته محققان دانشگاه سیدنی استرالیا و Deakin ملبرن تاکید کرده‌اند که تکرار این عمل خود باعث افزایش وزن شود و در ضمن در صورتی که فردی از روی هوس دوست دارد هر روز مقداری شکلات بخورد می‌تواند بدون آنکه وزنش بالا رود این کار را انجام دهد و کافی است که از کالری دریافتی روزانه‌اش بکاهد. این نکته را هم نباید نادیده گرفت که افراد مختلف متابولیسم‌های متفاوتی دارند و ممکن است فردی با خوردن مقدار کمی شکلات اضافه وزن پیدا کند در صورتی که برای دیگری این اتفاق نیافتد. متخصصان تغذیه و روان‌پزشکان توصیه می‌کنند همیشه از سرگرسنگی غذا بخورید در غیر این صورت دچار اختلال غذایی هیپرفاژی می‌شوید که در واقع نوعی پرخوری است!

بیشتر افراد تصور می کنند خوردن شکلات مضرات فراوانی دارد. این طرز فکر مخصوص خانم هاست. آنها فکر می کنند هرگز نباید شکلات بخوردند زیرا برای وزن و پوستشان ضرر دارد. درست یا غلط بودن این عقیده موضوع بحث ما نیست. گزارش ها و تحقیقات فراوانی در این باب شده است و نمی توان به یقین گفت آیا این خوراکی خوشمزه و دوست داشتنی به واقع مضر است یا مفید! ما در اینجا می خواهیم به معرفی تعدادی از مزیت ها و معایب شکلات اشاره کنیم تا خودتان در مورد خوب یا بد بودن آن تصمیم بگیرید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *