تغذیه سالم برای افزایش عملکرد مغز

تغذیه سالم برای افزایش عملکرد مغز

برای افزایش توانایی های مغز و بهبود عملکرد آن پیشنهاد می کنیم با مواد غذایی مفید در این زمینه آشنا شوید. سلامت مغز  در گرو تغذیه سالم می باشد. رژیم غذایی کم چرب و رژیم مدیترانه ای کمک زیادی به شما در این زمینه خواهد کرد.

هیچ ماده جادویی وجود ندارد که بتواند ضریب هوشی شما را بیشتر کند یا شما را باهوش‌تر کند. اما ماده‌هایی مثل کافئین، توانایی این را دارند که به تمرکز کردن بهتر کمک کنند و انرژی‌بخش هستند. قهوه، شکلات، نوشابه‌های انرژی‌زا و بعضی از داروها این ماده را دارند. کافئین اثر کوتاه‌مدت دارد و می‌تواند هنگام خواب‌آلودگی شما را هوشیار نگه دارد. اما زیاده‌روی در مصرف کافئین، شما را عصبی می‌کند.

منبع پروتئینی فوق‌العاده‌ای که واقعا برای سلامت مغز و بهبود عملکرد مغز کلیدی است، گوشت ماهی است، به‌خاطر وجود امگا ۳ خیلی زیاد. این ماده قدرت شگفت‌انگیزی به مغز می‌دهد. رژیم‌های غذایی که میزان بیشتری از گوشت ماهی در آن گنجانده شده باشد، احتمال زوال عقل و سکته‌های مغزی را خیلی کاهش می‌دهد و فرسودگی روانی را خیلی کندتر می‌کند.

به‌علاوه این‌که نقش مهمی در افزایش قدرت حافظه و حفظ سلامتی حافظه در دوران سالمندی دارد. پس دو بار در هفته، ماهی بخورید.آجیل‌ها و دانه‌ها، منبع خیلی خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و به‌خصوص ویتامین E هستند. این ماده زوال شناختی را با افزایش سن، کم‌تر می‌کند. شکلات تلخ هم سرشار از این آنتی‌اکسیدان‌ها است، و البته محرک‌های طبیعی مثل کافئین هم دارد که می‌تواند تمرکز ذهنی را افزایش دهد.

هرچند مغز ما قویترین رایانه در سیاره زمین محسوب می‌شود اما این رایانه قدرتمند نیز گاهی به خطا می‌رود. ما انسانها بیشتر وقت خود را صرف انباشتن چیزهای مختلف و بی‌فایده به داخل مغزمان می کنیم.
مهم نیست مغز ما چقدر قدرتمند است، آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم این عضو نیاز به جبران و احیای خود دارد تا بتواند قالب و توانایی خود را حفظ کند.

پژوهشگران روش‌های مختلفی را برای سوپرشارژ کردن و افزایش کارآیی مغز ارائه کرده‌اند که در این مقاله ساده‌ترین آنها ارائه شده تا هر فردی بتواند به محض احساس نیاز، به آنها دسترسی داشته باشد و آنها را بکار بسته و از مزایای آن بهره‌مند شود:

پژوهشگران در جدیدترین تحقیقات خود دریافته‌اند مصرف روغن زیتون و آجیل و قرار دادن آنها در رژیم غذایی روزانه سبب تقویت مغز می‌شود.
گفتنی است؛ روغن زیتون و آجیل از اجزای رژیم غذایی مدیترانه‌ای است و می‌تواند همچنین سبب بهبود سلامت قلب و مغز افراد شود. علاوه بر حفظ سلامت و توان ذهنی بویژه در دوران سالمندی رژیم غذایی کم چرب سبب بهبود سلامت قلب و نیز دفع انواع سرطان‌ها می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.