عوارض مصرف غذاهای رستورانی

عوارض مصرف غذاهای رستورانی

 

غذاهای رستورانی عوارض جانبی فراوانی برای سلامتی ما دربردارند و می توانند بدنمان را در معرض انواع چاقی و اضافه وزن قرار دهند. کلسترول این غذاها بسیار بالاست. برخی معتقدند غذاهای رستورانی چربی کمتری نسبت به فست فودها دارند که این موضوع کاملا نادرست است.

 

فست فودها(FAST FOODS) یا “غذاهای آماده”، غذاهایی هستند که خیلی آسان و سریع تهیه می شوند. اینکه چرا جوانان غذاهای فست فود را ترجیح می دهند، دلایل متفاوتی دارد. عده ای از جوانان معتقدند در دنیای امروز که کار و تحصیل مجال آشپزی های طولانی سنتی را به آنها نمی دهد، فست فودها انتخاب هایی آسان و سریع هستند. همچنین اگر از منزل دور باشند و گرسنگی تمام قوای جسمی و فکری آنها را ضعیف کرده باشد، یک رستوران فست فود خیلی آسان و سریع به دادشان می رسد. به علاوه ذائقه بسیاری از جوانان به این غذاها عادت کرده است و آن را لذیذتر از غذاهای سنتی می دانند. محیط گرم و جوان بعضی از این رستوران ها نیز دلیل دیگری برای جذب بعضی جوانان به این رستوران هاست.

خیلی‌ها فکر می‌کنند که غذاهای رستورانی نسبت به فست‌فودها اصلا باعث مشکلات چاقی نمی‌شودند اما مطالعات جدیدی نشان می‌دهد که وقتی افراد برای غذا خوردن به رستوران می‌روند، عموما تا ۲۰۰ کالری بیشتر از حد عادی می‌خورند و بعضی‌ها حتی بیشتر از ۲۰۰ کالری. در واقع غذاهای رستورانی به اندازه غذاهای فست‌فودی برای افراد چاق مضر هستند و در صورت زیاده‌روی در خوردن این غذاها باعث چاقی بقیه افراد هم می‌شوند. این افراد حتی چربی، چربی‌های اشباع‌شده، کلسترول و سدیم خیلی بیشتری نسبت به کسانی که در خانه غذا می‌خورند، دریافت می‌کنند. غذا خوردن در رستوران، باعث دریافت کلسترول خیلی بیشتری می‌شود و تا ۵۸ میلی‌گرم بیشتر

از حد عادی کلسترول به بدن افراد وارد می‌کند. این میزان در خوردن غذاهای فست‌فودی ۱۰ میلی‌گرم بیشتر از حالت عادی است. غذاهای فست‌فودی و رستورانی حدود ۱۰ گرم چربی بیشتری دارند. فست‌فودها ۳.۵ گرم هم چربی اشباع‌شده بیشتر و غذاهای رستورانی ۲.۴۶ گرم بیشتر از این نوع چربی‌ها، نسبت به غذاهای خانگی دارند.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *