تغذیه مناسب و درمان امراض سرطانی

تغذیه مناسب و درمان امراض سرطانی

تغذیه سالم برای درمان بیماران سرطانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . تغذیه نادرست و ناکافی تاثیرات منفی زیادی بر تومورهای سرطانی میگذارد و در پیشرفت امراض سرطانی تاثیرات فراوانی خواهد گذاشت. تغذیه سالم اهمیت زیادی بر درمان سرطان و مراقبت در برابر آن میگذارد.

روش‌های درمانی سرطان مثل شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و جراحی می‌توانند حتی تصور غذا خوردن را در بین بیماران مبتلا با سرطان با مشکل مواجه سازند. در واقع، در حالی که روش‌های درمانی سرطان مثل شیمی‌درمانی برای درمان سرطان واقعا موثر هستند، اما به برخی از سلول‌های سالم بدن هم آسیب می‌رسانند. با این‌حال، تغذیه خوب یکی از بخش‌های خیلی مهم درمان سرطان و مراقبت درست از سرطان به شمار می‌رود. تغذیه ناکافی می‌تواند مانع از التیام بدن شود و حتی فرآیند درمان را به تاخیر می‌اندازد. در برخی موارد، تغذیه ناکافی می‌تواند به سوء تغذیه و افزایش مسمویت ناشی از درمان منجر شود. این عوارض جانبی می‌توانند از تکمیل شدن فرآیند درمانی جلوگیری کنند و نتیجه نهایی درمان را تحت تاثیر منفی خودشان قرار دهند.

آمار نشان می‌دهد که یک نفر از هر پنج بیمار سرطانی به دلیل سوء تغذیه می‌میرد. جدای این‌که تغذیه خوب باعث تقویت درمان می‌شود، مزایای دیگری هم دارد که می‌توان به حفظ وزن طبیعی و متناسب بدن و کنترل علائم سرطان و عوارض جانبی ناشی از روش درمانی سرطان اشاره کرد. به نظر متخصصان،حفظ وزن متناسب و مدیریت علائم سرطان، مهم‌ترین مسائل تغذیه‌ای برای بیماران سرطانی هستند. اگر کالری کافی به بدن فرد سرطانی نرسد، از دست دادن وزن، احساس خستگی بیش از حد و کاهش شدید کیفیت زندگی، قطعا فرد را با مشکل روبه‌رو می‌کند. یکی از اهداف بزرگ مراقبت از سرطان، حفظ وزن طبیعی بدن و جلوگیری از کاهش شدید وزن بدن است و تغذیه خوب می‌تواند به این هدف مهم واقعا کمک کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *