تنظیم میکروبیوم روده با عوامل ژنتیکی

تنظیم میکروبیوم روده با عوامل ژنتیکی

می خواهیم در این مطلب به بررسی فواید استفاده از پروبیوتیک ها بپردازیم محققینو پژوهشگران در زمینه بررسی های زنتیک بیماری های روده ای به نتایج جالبی دست یافته اند. آنها معتقدند ارتباطی بین رژیم غذایی، متابولیسم و سیستم ایمنی بدن و امراض روده ای وجود دارد.

براساس گزارشی که در مجله Cell Host & Microbe منتشر شده است، محققان دانشگاه کرنل در مطالعه اخیرشان به این نتیجه رسیده‌اند که حداقل برخی از میکروب‌هایی که در روده زندگی می‌کنند، می‌توانند تحت تاثیر ژن‌ها قرار بگیرند. راث لی،‌ استاد میکروبیولوژی دانشگاه کرنل و مسئول این مطالعه، می‌گوید: «ما روی ژن‌های انسانی خاصی مطالعه کردیم تا نقش آن‌ها را در تنظیم میکروبیوم روده بررسی کنیم و درنهایت متوجه شدیم که برخی از آن‌ها چنین نقشی را بر عهده دارند».

برای مثال، محققان توانسته‌اند ارتباطی بین ژن LCT و نوعی میکروارگانیسم به‌نام بیفیدوباکتریوم پیدا کنند که معمولا در ساخت محصولات پروبیوتیک به کار می‌رود. ژن LCT در ساخت آنزیم خاصی نقش دارد که به بدن کمک می‌کند تا محصولات لبنی را هضم کند. لی می‌گوید:«ما براساس مطالعات‌مان توانستیم که یک دوجین از این میکروب‌های سالم را شناسایی کنیم که وراثتی هستند». ژن‌های دیگری نیز در این مطالعه کشف شدند که با رژیم غذایی، متابولیسم و سیستم ایمنی بدن مرتبط هستند. مسئولان این مطالعه تاکید می‌کنند که این نوع از مطالعات می‌توانند سوالات زیادی را مطرح کنند که هنوز جواب قطعی نگرفته‌اند و باید هنوز درباره آن‌ها مطالعه کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.