توصیه های بعد از لیزر فرکشنال

توصیه های بعد از لیزر فرکشنال

پس از انجام لیزر فرکشنال باید از محل لیزرشده برخی مراقبت های ویژه را در نظر داشته باشید و از دستکاری این ناحیه از بدنتان خودداری کنید. برخی کرم و پمادهای مخصوص در این زمینه توسط پزشک متخصص تجویز داده می شوند که با روش استفاده از آن ها در این بخش آشنا خواهید شد.

در مواردی که لیزر فرکشنال یا کانونشنال CO۲ یا اربیوم عمیق انجام می‌شود، ضایعات حاصل از لیزر هم ترشح دارند که باید با اسپری کردن آب فوق اسیدی و یا کمپرس کردن محل با محلول ریوانول آن را خشک کرد. تمام کسانی که این لیزر را انجام می‌دهند، نباید محل لیزرشده را دستکاری کنند و بعد از ۴۸ ساعت،صورت خود را با شامپو بچه بشویید و سپس آب فوق اسیدی را روی آن اسپری کنند. تمام مراجعان تحت این نوع درمان باید این اسپری کردن را روزی چند بار انجام دهند و پس از چند دقیقه، از کرم‌های ترمیم‌کننده تجویزشده توسط متخصص پوست استفاده کنند تا هرچه سریع‌تر از شر زخم‌ها و عوارض ناشی از لیزر خلاص شوند.

گاهی ممکن است برای بیمار، توصیه شده باشد که تا ۵ شب از پانسمان بسته پماد آلفا با کیسه فریزر تمیز یا گاز وازلینه استریل هم استفاده کنید. اگر همزمان برای شما ساب‌سیژن هم انجام شده باشد، اغلب در دو طرف گوش‌ها سوراخ کوچکی به وجود می‌آید که باید برای آن از پماد آنتی‌بیوتیکی استریل چشمی تجویز شده،استفاده کنید. معمولا یک هفته بعد از لیزر باید ویزیت شوید تا همه چیز به‌طور کامل توسط پزشک ارزیابی شود. یادتان باشد که باید تا بهبود کامل زخم‌ها و در صورت ایجاد شرایط خاص پس از لیزر، حتما برای پیشگیری از ایجاد مشکل احتمالی با پزشک معالج خود در تماس باشید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *