توصیه های پزشکی برای درمان سوء هاضمه

توصیه های پزشکی برای درمان سوء هاضمه

با چه نشانه هایی در بدنمان به ابتلا به سوء هاضمه مشکوک شویم؟ احساس سوزش درمعده با چه روش هایی قابل درمان است؟ برخی نشانه ها مانند درد معده و احساس تهوع می توانند خبر از ابتلای ما به سوء هاضمه بدهند به راهنمایی های پزشکی در این باره دقت کنید.

واژه «سوء هاضمه» معانی مختلفی در نسبت با افراد متفاوت دارد، و اصطلاحی است برای توصیف محدوده‌ای از علائم مرتبط با معده و کل دستگاه گوارشی. علائم رایج آن شامل این موارد است: درد یا ناراحتی در معده و شکم. احساس مریضی یا تهوع. آروغ زدن بیش از حد. احساس پُر بودن بیش از حد یا نفخ شدید. سوزش سر معده؛ اسید در این حالت به مری وارد می‌شود و باعث احساس سوزش در ناحیه بالایی معده می‌شود. سوء هاضمه در اکثر موارد با غذا خوردن یا افراط بیش از حد در غذا خوردن مرتبط است.

با این‌حال می‌تواند به عوامل دیگری ربط داشته باشد، مثل سیگار کشیدن، مصرف بیش از حد کافئین، استرس، اضافه‌وزن، مصرف برخی داروها، عفونت، یا فتق هیاتال که بخشی از معده در این حالت، به درون قفسه سینه وارد می‌شود. سوء هاضمه، مشکل بسیار شایعی است که حداقل یک‌سوم انسان‌ها گاهی اوقات با آن مواجه می‌شوند. بیشتر مردم به دنبال توصیه‌های پزشکی برای رفع سوء هاضمه نمی‌روند، یا ترجیح می‌دهندکه این مشکل به‌خودی‌خود حل شود. رعایت برخی نکات ساده مثل آرام غذا خوردن، ایجاد فاصله منظم بین لقمه‌های غذا و کاهش حجم وعده‌های غذایی، واقعا برای برطرف کردن سوء هاضمه موثر است. توصیه دیگر این است که از قرص‌هایی مثل آسپیرین یا از داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی مثل ایبوپروفن برای برطرف کردن مشکل سوء هاضمه استفاده نکنید، چون می‌توانند پوشش داخلی معده را تحریک کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *