ترفندهای آشپزی جالب که نمیدانستید!

ترفندهای آشپزی

جالب ترین ترفندهای آشپزی

در زیر به جالب ترین ترفندهای آشپزی که تابحال از آن اطلاعی نداشته اید را برایتان قرار داده ایم شما با توجه به این ترفندها میتوانید یک آشپز بسیار ماهر شوید و از این ترفندها برای آشپزیتان استفاده کنید.

با این ترفندها به راحتی آشپزی کنید.
برای آشپزی راحت لازم است برخی از فوت  و فن ها را یاد بگیرید.

۱ – قبل از اندازه گیری ماده ای مانند عسل، ظرف مورد نظر را کمی چرب کنید تا نچسبد.

۲ –  برای پیشگیری از حرکت کردن کاسه هنگام هم زدن تخم مرغ یا خامه، حوله یا دستمال مرطوب زیر کاسه قرار دهید.

۳ –  برای پیشگیری از سر رفتن غذا، دور لبه قابلمه را کمی چرب کنید یا این که بین ظرف و در آن یک قاشق قرار دهید.

در مطلب زیر نکات طلایی و بسیار مهمی در مورد ترفند پخت غذا برای شما ارائه داده ایم این ترفندها کمک های اساسی به شما میکند تا بتوانید غذاهایتان را به بهترین شکل ممکن درست کنید و از آن لذت ببرید.

۱.براى اینکه لوبیای تازه پس از پختن زرد نشود به محض برداشتن از روی اجاق آن را در صافى بریزیدو آب آنرا بکشید.

۲.برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر بپزد قدری نمک به آن اضافه کنید وبعد هم بزنید.

۳.برای زود گرم شدن و جوش آمدن آب سماور و یا قابلمه ، ابتدا آنها را نصفه آب کنید و پس از گرم شدن ، بقیه آب را اضافه کنید
۴.پختن تخم مرغ ترک دار در آب ، کافى است محل ترک را با قطعه اى لیمو ترش مالش دهید ، انگاه در آبی که گرم است نه جوش قرار دهید و سپس آب را جوش بیاورید.

ترفندهای آشپزی

در پختن هر غذایی ترفندهایی وجود دارد که اگر رعایت شود، طعم دلچسب تری را خواهیم چشید. در این بخش از مجله آشپزی شادیما (https://shadima.com/cooking/) می خواهیم برخی از بهترین ترفندهای آشپزی را به شما معرفی کنیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

  1. اگر در حال پختن دستورالعملی هستید که نیاز به تفت دادن پیاز و سیر دارد، ابتدا پیازها را تفت بدهید و سپس سیر را اضافه کنید. نرم شدن پیازها زمان بیشتری می برد، در حالی که سیر به راحتی می سوزد. بنابراین منطقی است که ابتدا اول پیاز را تفت بدهید سپس سیر را اضافه کرده و شروع به تفت دادن کنید.
  2. شکر قهوه ای را به سس گوجه فرنگی خود اضافه کنید تا طعم بی نظیری را تجربه کنید. چه شکر شما سفید باشد و چه قهوه ای، افزودن یک قاشق غذاخوری از آن به سس گوجه فرنگی طعم آن را واقعاً دلچسب تر می کند.
  3. هنگام استفاده از لیمو، ابتدا انتهای آن را برش دهید تا آب آن داخل پوست گیر نیفتد.
  4. روی بیکن خود آرد بپاشید تا ترشح چربی آن در حین پخت کاهش یابد. به علاوه، این کار بیکن شما را بسیار ترد می کند.
  5. اگر می خواهید بیکن بپزید، توصیه می کنم آن را درون فر بپزید. با پختن بیکن درون فر، در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید.
  6. . بدانید چه زمانی از فلفل ریز آسیاب شده و چه زمانی از فلفل درشت آسیاب شده استفاده کنید. فلفل ریز آسیاب شده (نوعی که شبیه گرد و غبار به نظر می رسد) بهتر است برای چیزهایی مانند سس استفاده شود. از طرف دیگر، فلفل درشت آسیاب شده بهتر است به عنوان چاشنی محصولات پروتئینی استفاده شود.
  7. به یاد داشته باشید که غذاهای سرد خود را بیشتر از غذاهای گرم مزه دار کنید. بیشتر مردم می توانند طعم غذاهای گرم را کمی بهتر از غذاهای سرد بچشند. برای جبران این ناهماهنگی، برای غذاهای سرد خود (مانند سالادها) از چاشنی بیشتری استفاده کنید. کمی نمک اضافی می تواند کمک زیادی به شما کند.
  8. برای درست کردن پنکیک های پف دار، خمیر را خیلی هم نزنید و اجازه بدهید چندین توده درون آن باقی بماند. اگر خمیر خود را به اندازه ای هم بزنید که همه مواد مخلوط شوند – اما نه به اندازه ای که بافت صافی ایجاد شود – پنکیک های شما کاملاً پف دار می شوند.
  9. آیا هنگام شکستن تخم مرغ تکه ای از پوست آن هم درون ظرف افتاده است؟ نگران نباشید، شما می توانید از پوسته تخم مرغ برای برداشتن تکه های شکسته استفاده کنید. وقت خود را برای بیرون آوردن آن با انگشتان خود تلف نکنید. از بخشی از پوسته تخم مرغ استفاده کنید تا تکه های شکسته را به راحتی بیرون بیاورید.
  10. تخم مرغ ها را به جای لبه کاسه روی سطح صاف بشکنید. وقتی یک تخم مرغ را روی لبه کاسه یا ماهیتابه می شکند، احتمال افتادن پوسته آن داخل ظرف وجود دارد. در عوض، آن را روی یک سطح صاف بشکنید و پوسته را با انگشتان خود جدا کنید.
  11. برای تجربه آشپزی ایمن تر و کم استرس تر، چاقوهای خود را تیز کنید. این یکی ممکن است واضح به نظر برسد، اما ممکن است به راحتی آن را فراموش کنید. به یاد داشته باشید که چاقوهای خود را مرتب تیز کنید. بریدن سبزیجات و گوشت با چاقوهای کند خسته کننده و کاملاً خطرناک است.
  12. قبل از پختن غذا، برنج خود را بشویید. بیشتر برنج ها نباید بدون حداقل یک بار آبکشی پخته شوند. یک یا دو بار آن را بشویید تا هرگونه گرد و غبار و نشاسته سطحی آن را از آن جدا کنید.
  13. ساقه سبزی ها را نگه دارید و در حین پخت به سوپ یا خورش اضافه کنید. اگر قصد دارید یک خورش یا سوپ را برای مدت طولانی بجوشانید، مقداری ساقه سبزی به آن اضافه کنید. به این صورت طعم بی نظیریبه غذایتان خواهید بخشید.
  14. شیرین ترین هندوانه ها را با جستجوی لکه زرد و گوش دادن به صدای توخالی پیدا کنید. دفعه بعد که در حال خرید هندوانه هستید، فقط به ته آنها نگاه کنید و هندوانه ای را انتخاب کنید که لکه ای زرد روی پوستش دارد.
  15. از یک کفگیر انعطاف پذیر برای برگرداندن دقیق تخم مرغ استفاده کنید. تلاش برای برگرداندن تخم‌مرغ‌های صبحگاهی با کاردک فلزی سخت بدون شکستن زرده آن بسیار دشوار است. برای اینکه کار خود را راحت‌تر کنید، می توانید از یک کفگیر استفاده کنید.
  16. برای درست کردن تخم مرغ خاگینه باید ابتدا مرتب آن را هم بزنید. هم زدن مداوم بافت را یکدست می کند و یک خاگینه به سبک رستورانی آماده می کند. فقط مطمئن شوید که حرارت زیاد نباشد!
  17. با قرار دادن یک تکه نان در ظرف شیرینی خود، شیرینی های کهنه را تازه کنید. اگر می خواهید بافت کوکی هایی که سفت شده اند را نرم کنید، کافی است آن را در ظرفی با یک تکه نان نرم تازه قرار دهید.
  18. اگر می خواهید چیزی را برشته کنید، تابه را زیاد شلوغ نکنید. اگر می‌خواهید سبزیجاتتان را کمی برشته و ترد کنید، بهتر است موادتان را در اندازه‌های کوچک‌تر بپزید. اگر سعی کنید تابه را با مواد غذایی بیش از حد پر کنید، دما کاهش می‌یابد و آن لایه بیرونی خوب و پخته‌ای را که مد نظر دارید، دریافت نمی‌کنید.
  19. پس از اتمام پخت استیک، اجازه دهید گوشت استراحت کند. در برش دادن گوشتی که تازه گریل شده آنقدر عجله نکنید، زیرا با انجام این کار تمام عصاره خوشمزه آن بیرون می ریزد.
  20. هنگام درست کردن خمیر پای، از رنده برای درست کردن تکه های کوچک کره استفاده کنید. اگر در حال درست کردن خمیر پای هستید، رنده یک ابزار عالی و به دردبخور برای شماست .
  21. اگر دستور العملی را به صورت آنلاین پیدا کردید که می خواهید از آن استفاده کنید، نظرات را برای هرگونه نکته یا اقدامات احتیاطی بررسی کنید. از اشتباهات دیگران درس بگیرید و با پیمایش به انتهای یک پست یا دستور غذا و بررسی هشدارهایی که سایر کاربران ممکن است در مورد دستور غذا داشته باشند، خود را برای موفقیت آماده کنید.
  22. هنگام تهیه سالاد از بیش از یک نوع سرکه استفاده کنید. برخی از سرکه ها اسیدی تر هستند در حالی که برخی دیگر شیرین تر هستند. بیش از یک مورد سرکه را با هم مخلوط کنید تا تمام مواد موجود در سالاد شما تکمیل شود.
  23. هنگام درست کردن برنج سرخ شده، تابه را با پختن یک تخم مرغ در آن آماده کنید.
  24. غذای خود را از یک فاصله مزه دار کنید تا مطمئن شوید که همه اجزا به طور مساوی پوشانده شوند.
  25. اندازه تابه ورق خود را با کمی فویل آلومینیومی تغییر دهید. ترفند کوچک به شما امکان می‌دهد یک تابه بزرگ را بردارید و اندازه آن را طوری تغییر دهید که مطابق با دستور پخت شما باشد.
  26. وقتی صحبت از گرما به میان می آید، نیازی به هم زدن دائمی غذا وجود ندارد. مگر اینکه در دستور غذا اینطور باشد، در غیر اینصورت به ضرر شماست که هر دو دقیقه یکبار غذایتان را چک کنید. پس فقط صبور باشید و اجازه دهید غذایتان در مدت مشخص بپزد.
  27. درون آب ماکارونی خود را سخاوتمندانه نمک بریزید. از نمک زدن به آب ماکارونی نترسید. با این کار ماکارونی شما طعم دار شده و طعم سس ماکارونی هم دلچسب تر می شود.
  28. ماکارونی خود را تا زمانی که آب در حال جوشیدن است اضافه نکنید. گذاشتن ماکارونی خیلی زود داخل آن می‌تواند باعث چسبناک شدن آن شود.
  29. در آخر، هر کاری که انجام می دهید: پس از پختن ماکارونی آن را آبکشی نکنید. اگر مولکول های نشاسته را از روی ماکارونی خود بشویید، سس سخت تر به آن می چسبد.

آموزش آشپزی


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.