5 پیشنهاد برای داشتن یک زندگی آرام

5 پیشنهاد برای داشتن یک زندگی آرام

“موفقیت کلید شادی نیست، شادی کلید موفقیت است؛ اگر آنچه انجام می دهی دوست بداری، موفق خواهی بود.” هرمن کین

آرامش؛ بنظرتان چرا این واژه باید تا این حد مهم باشد که دست یافتن به آن برای بسیاری از افراد تبدیل به یک رویایی دست نیافتنی شده باشد! و تنها عامل آن داشتن موفقیت در کسب و کار و موفقیت‌های مالی و تحصیلی نیست. آنچه که مهم است و به همگان نیز به اثبات رسیده این است که دستیابی به آرامش نیاز به محرک‌های درونی دارد و می‌بایست کسب آرامش و شادی در زندگی را همانند سایر مهارت‌های زندگی بدست آورد. باید یاد گرفت که چگونه خندید، آرام بود و از لحظه به لحظه زندگی‌تان بدون هیچ عاملی لذت برد و به معنای واقعی کلمه زندگی را زندگی کرد!

مژده ما این است که خوشبختانه روش‌های بسیاری هستند که به شما کمک می‌کنند تا حتی در بحرانی‌ترین شرایط، خود را آرام و ریلکس نگه دارید و از مهارت خویشتن‌داری به خوبی استفاده نمایید. در این یادداشت پنج پیشنهاد را برای شما آماده کرده‌ایم که با بهره بردن از آن‌ها می‌توانید به آرامش درونی و در نهایت زندگی آرام دست پیدا کنید.

خود را دوست بدارید!

دوست داشتن خود یعنی به کمتر از آنچه لیاقتش را دارید قانع نباشید و خودتان را همان‌جوری که هستید بپذیرید! چرا اینقدر سخت است که خودمان را دوست داشته باشیم؟ ما در جامعه‌ای رشد کرده‌ایم که عشق به خود را به ما یاد نداده‌اند، اما فداکاری برای دیگران بسیار پسندیده است، یا احترام به پدر و مادر از واجبات است. بااین‌حال دوست داشتن خود بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به خودتان دهید. دوست داشتن خود به شما اعتماد به نفس، عزت نفس و احساسات مثبت‌تری می‌دهد. اگر بتوانید خودتان را دوست بدارید، احساس خوشبختی بیشتری در زندگی خواهید کرد و یاد خواهید گرفت که بهتر از خود مراقبت کنید. هرچه کمتر این احساس را نسبت به خود داشته باشید، ناراحت و ناامید‌تر خواهید بود. اگر هر روز بیشتر به خود عشق دهید، آرام‌آرام اوضاع بهتر از چیزی که تصور می‌کنید تغییر خواهد کرد.

در لحظه حال زندگی کنید

همیشه به ما گفته‌اند که در لحظه زندگی کنید! نگران فردا نباشید و گذشته را فراموش کنید. هر کاری را که در دست دارید را با تمرکز کامل انجام دهید به طوری که تمامی حواس پنجگانه خود را بر روی آن بگذارید. ما همه این جملات زیبا را تنها شنیده‌ و یا خوانده‌ایم، اما کسی تابحال به ما یاد نداده است که چگونه بتوانیم آن را در زندگی اجرا کنیم. ما تنها می‌دانیم که باید از لحظات زندگی لذت ببریم اما هیچ دستورالعملی بابت آن نداریم! در کتاب هنر در لحظه زندگی کردن به قلم خانم شانا نیکوئست می‌خوانیم: “امیدوارم طوری زندگی کنید که همیشه به آن افتخار کنید. اگر این‌طور نشد، امیدوارم قدرتِ این ‌را داشته باشید که همه‌چیز را دوباره از نو شروع کنید.” این کتاب همان راهنمایی است که به دنبالش بودیم. نویسنده به ما می‌آموزد که چگونه از استرس‌ها و نگرانی‌های روزمره رهایی پیدا کنیم و آرامش را بدست آوریم.

5 پیشنهاد برای داشتن یک زندگی آرام

زمان را مدیریت کنید

شاید با خود بیاندیشید که زمانبندی از راهکارهای کسب موفقیت و مدیریت است. در اهمیت جایگاه داشتن برنامه و زمانبندی در رسیدن به اهداف و کسب موفقیت شکی نیست، اما نداشتن برنامه زمانی درست، آرامش ذهن را از شما می‌رباید. وقتی به بهترین شکل از زمان خود که دارایی اصلی زندگی‌ است بهره ببرید بیش از نیمی از نگرانی‌ها و افکار منفی از ذهن حذف می‌شود. با این کار انرژی، زمان و پول خود را ذخیره می‌کنید. بسیاری از قرار ملاقات‌ها و تماس‌ها ضروری نیستند و تنها قاتل زمان و آرامش شما هستند. پیش از انجام هرکاری یا تنظیم هر قرار ملاقاتی از خود این سوال را بپرسید که؛ درصورت کنسلی آن لطمه خاصی به من وارد می‌شود؟ شما با حذف این موارد بیهوده زمان بیشتری را می‌توانید صرف رسیدگی به کارهای شخصی و یا رسیدن به اهداف‌تان نمایید و نتیجه آن انجام کارهایی که دوست می‌دارید و کسب آرامش و رضایت ذهنی فوق‌العاده است.

ایکیگای خود را پیدا کنید

آیا کاری که به آن مشغول هستید همان چیزی است که به آن علاقه دارید؟ آیا در هنگام کارکردن همه چیز را فراموش می‌کنید و چنان غرق در لذت می‌شوید که کاملا اطراف خود را فراموش می‌کنید؟ از چرای کار خود آگاه هستید؟ پیش از انجام هر کاری از خود بپرسید که چرا می‌خواهم آن را انجام بدهم؟ معنای زندگی خود را پیدا کنید. این همان چیزی است که در کتاب ایکیگای می‌خوانید. همه ما بدنبال رضایت قلبی و تحقق اهداف‌مان هستیم و ایکیگای همان عاملی است که به افراد شوق و انگیزه لازم را می‌دهد که صبح زود از خواب بیدار شوند. ایکیگای مجموعه‌ای از تمامی راهکارهای کسب آرامش در زندگی است. اگر علاقه و انگیزه باشد در لحظه زندگی خواهید نمود، قدر ثانیه به ثانیه زندگی‌تان را می‌دانید و آن را خوب برنامه‌ریزی می‌کنید. شاد هستید و شوری وصف ناپذیر در شما بوجود می‌آید. تنها خودتان هستید که در مسیر یافتن ایکیگای زندگی می‌تواند کمک حال‌تان باشد.

5 پیشنهاد برای داشتن یک زندگی آرام

به سلامت جسم و روح خود اهمیت دهید

نکته آخر رسیدگی به سلامت فیزیکی و روحی است. با بدن خود دوست باشید و او را همانند فرزندتان در آغوش بگیرید. باید خوب غذا بخورید، فعالیت‌های ورزشی داشته باشید، خواب کافی داشته باشید و با تمرینات ذهن آگاهی و یا مدیتیشن تمرکز و حضور ذهن خود را تقویت کنید. همه این موارد تامین کننده انرژی جسم و روح شما هستند. باید انرژی داشته باشید تا در مسیر رسیدن به ایکیگای قدم بردارید. باید انرژی داشته باشید تا قاطعانه در برابر هر آنچه که آرامش را از شما می‌رباید عمل کنید و یک نه محکم بگویید. اعتمادبنفس خود را با ورزش و مطالعه کتاب افزایش دهید. شخص با اعتمادبنفس از روحیاتی قوی نیز برخوردار است و هر پیشنهادی را قبول نمی‌کند و برای خود و زمانش ارزش قائل است.

سخن آخر؛ تکنیک دو هفته و سه روز

اگر قصد دارید همیشه پیشرو باشید و رو به جلو حرکت کنید، مثبت و پرانرژی بودن را فراموش نکنید. همواره باید تعادل را در زندگی حفظ نمایید. تعادل یعنی همان‌قدر که به پیشرفت و موفقیت‌های شغلی و یا تحصیلی می‌اندیشید، باید به سلامت جسمی و آرامش ذهنی‌تان نیز اهمیت قائل باشید. دستیابی به رویاها و آرزوها بدون وجود آرامش سودی ندارد. طبق فرمولی که آموزش خواهیم داد به خود استراحت بدهید. تکنیک دو هفته و سه روز به این صورت است که هر دو هفته یک‌بار و حداقل سه روز، استراحت داشته باشید. در این سه روز از همه راه‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی دوری کنید. به مسافرت و طبیعت بروید و با انرژی و سرشار از ایده‌های ناب به کار خود برگردید. برخی از افراد چند ماه پی در پی سخت کار می‌کنند و یک ماه به مسافرت می‌روند. قانون دو هفته و سه روز را جایگزین این روش کنید و تاثیرات فوق‌العاده آن را مشاهده نمایید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *