جمع کردن وسایل جنین در هفته سی و پنجم بارداری

جمع کردن وسایل جنین در هفته سی و پنجم بارداری

وسایل جنین را در هفته سی و پنجم جمع کنید

مطلب زیر شامل اتفاقات هفته سی و پنجم دوران بارداری می باشد مادر در این هفته باید به جمع و جور کردن وسایل نوزاد بپردازد امیدوارم که از مطلب زیر لذت کافی را ببرید.

در این مرحله، کودک متولد نشده‌ی شما موقعیت خود را تغییر داده و سر و صورتش به سمت پایین و رو به دهانه‌ی رحم و واژن قرار می‌گیرد. موقعیت حدود ۹۷٪ از کودکان در این مرحله به همین شکل است: اما مابقی آنها در موقعیت معکوس قرار گرفته و باسن و پاها خود را به دهانه‌ی رحم و واژن نزدیک می‌کنند. اگر کودک شما در بین این اقلیت جای دارد، احتمال عمل سزارین در شما افزایش می‌یابد اما بهتر است در این مورد با پزشک خود مشورت کنید تا این مشکل را به صورت دستی و ایجاد فشار در شکم برطرف کند و کودک را بچرخاند. که در ۶۵٪ از موارد با موفقیت روبروست.

هفته آینده روزهای پر التهابی شماست. قرار است از ۵ هفته دیگر  نقش جدیدی را ایفا کنید این درحالی است که تازه توانسته‌اید در این نقش جا بیفتید و با وجود گریم های سنگین با شما از پس سختی‌های خود بر آمده اید. حالا بهتر است دراین هفته های باقی مانده کمی هم درباره نقش جدیدی فکر کنید که درفصل دوم این سریال بازی خواهید کرد.

همان‌طور که شما مشغول جمع‌کردن وسایل او هستید او هم اکنون یواش‌یواش درحال جمع‌کردن خرت و پرت‌هایش از داخل مایع آمنیون است. او حسابی تپل شده اصلا شبیه آن موجود قورباغه‌ای شکل آن اوایل نیست. ناخن هایش حسابی رشد کرده اند احتمالا این ناخن‌ها بعد برای شما دردسرساز می‌شود. موهای او رشد کرده اما انتظار نداشته باشید با یک بچه چهل گیس مواجه شوید البته خیلی از نوزادان وقتی به دنیا می آیند چنان موهای مشکی رنگی روی سرشان خوابیده که باور کردنش سخت است. با این حال ممکن است جنین شما کچل باشد.

قد: ۵۰ سانتی متر

وزن: ۲۹۲۵ گرم

احتمالا از این هفته به دلیل نزدیک شدن به زمان زایمان ماما یا پزشک هر هفته شما را معاینه می‌کند. دراین هفته ضربان قبل شما تندتر می‌زند و تنگی نفس هم بیشتر می‌شود. در این زمان نفس کشیدن و راه رفتن برایتان سخت شده است. این هفته تقریبا بین ۸ تا ۱۳ کیلوگرم وزنتان نسبت به اوایل حاملگی افزایش یافته است.

رحم شما تقریبا ۱۵ سانتی‌متر بالاتر از ناف لمس می‌شود. دراین هفته ها ممکن است احساس کنید که بچه در حال افتادن است، این حس شما همانطور که هفته گذشته اشاره کردیم به دلیل قرار گرفتن سر نوزاد در داخل استخوان لگنی شماست که به تدریج برای زایمان آماده می‌شوید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.