کم شدن تکان جنین در هفته سی و ششم بارداری

کم شدن تکان جنین در هفته سی و ششم بارداری

چرا تکان جنین در هفته سی و ششم بارداری کم می شود؟

در مطلب زیر در مورد کمتر شدن تکان جنین در این هفته صحبت شده است که این موضوع در زیر مورد بررسی قرار می گیرد ولی دلیل اصلی آن می تواند نزدیک شدن به زایمان باشد.

در این هفته کودک تمام تلاش خود را می‌کند تا حتی‌الامکان چربی جذب کند و این لایه‌ی چربی دور صورت او را می‌پوشاند. این پوشش چربی، ۱۵٪ از وزن کلی او را تشکیل می‌دهد که کمک می‌کند تا دمای بدنش حفظ شود و برایش همچون مخزن انرژیست. تکامل عضلات مکنده‌ی او که از قدرت فراوانی نیز برخوردارند، اکنون به پایان رسیده و برای تغذیه‌ی اولیه کاملا آماده است زیرا بالافاصله پس از تولد بسیار گرسنه خواهد بود.

به نظر می‌رسد که حسابی مظلوم شده باشد و برای اینکه دل شما را بدست بیاورد تکان‌هایش را کم کرده. اصلا گولش را نخورید جای کافی ندارد و گرنه آنچنان شیطنت می‌کرد که دلتان می‌خواست همان موقع از شکمتان بپرد بیرون.

فکرش را بکنید که هنوز هم روزی ۳۰ گرم وزن اضافه می‌کند. می‌خواهد بعد از تولد حسابی خودنمایی کند. همه چیز در بدن او بعد از تولد برای ورود به دنیای جدید آماده است. ریه‌های جنین تنها عضوی است که تا آخرین لحظه‌ها در حال تکامل است و در بیشتر موارد نارسایی این عضو پس از تولد مشکل ایجاد می‌کند.

قد: ۵۰.۵ سانتی متر

وزن: ۳۱۸۲ گرم

قله رحم در این هفته دقیقا به زیر استخوان جناق سینه می‌رسد. اگر اولین باری است که باردار شده‌اید ظرف چند هفته بعد سر کودک داخل حفره رحم شما قرار بگیرد. با وقوع چنین حالتی مشخص می‌شود که کودک توانایی عبور از حفره‌ها لگن را به راحتی دارد یا نه؟ در بارداری‌های بعدی این حالت تا زمان شروع دردهای زایمانی برای مادر ایجاد نمی‌شود. اما قرار گیری او در لگن حس خوشایندی نیست حس شما این گونه است که توپی در بین پایتان قرار دارد و هر لحظه ممکن است به پایین بیفتند. اما این اتفاق نمی‌افتد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *