عوارض جوراب پوشیدن در تخت خواب

عوارض جوراب پوشیدن در تخت خواب
عوارض جوراب پوشیدن در تخت خواب

جوراب پوشیدن در زمان خواب عادت برخی افراد سرمایی است ،بهتر است در حین خواب حتی المقدور جوراب خود را در بیاورید و اگر تمایل به  جوراب پوشیدن دارید بهتر است از نظافت و پاکیزگی پاهایتان مطمئن شوید .پوشیدن جوراب نخی بهترین انتخاب برای پاهای شما به شمار می رود.

اگر شما هم به دلایل مختلف قصد دارید که جوراب بپوشید و بعد بخوابید، باید چند نکته مهم را رعایت کنید. این نکات عمدتا به جنبه‌های بهداشتی اشاره دارند ولی بسیار مهم هستند و فواید حاصل از پوشیدن جوراب درحین خواب را به حداکثر می‌رسانند. افرادی که درحین خواب جوراب می‌پوشند، باید جوراب‌ها را هر شب عوض کنند و به هیچ وجه از جوراب‌هایی که در طول روز پوشیده‌اند، استفاده نکنند. بنابراین، یک جفت جوراب برای تخت‌خواب انتخاب کنید

و هر روز صبح بعد از بیدار شدن آن‌ها را بشویید. اگر این کار را جدی نگیرید، فضای لازم برای رشد باکتری‌ها را فراهم می‌کنید و درنهایت احتمال شکل‌گیری عفونت‌های قارچی در ناحیه پاها را افزایش می‌دهید. علاوه بر این، رعایت نکردن نکات بهداشتی در استفاده از جوراب، باعث خشکی شدید پوست پاها (خصوصا فاصله بین انگشتان) می‌شود.

جنس جورابی که برای خواب انتخاب می‌کنید هم واقعا مهم است. جوراب‌های خیلی ضخیم یا ساخته‌شده از عناصر غیرطبیعی، مانع از گردش مناسب هوا در پاها می‌شوند و می‌توانند گرمای پاها را آنچنان بالا ببرند که تعریق را هم بدتر کنند. این اتفاق می‌تواند به افزایش باکتری‌ها در پاها منجر شود و عوارض مختلفی داشته باشد. بنابراین، همیشه جوراب‌های نخی و نسبتا نازک را انتخاب کنید.

سلامتیسم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.