حرکت دادن ناگهانی پاها در خواب

حرکت دادن ناگهانی پاها در خواب

ناآرامی و تشویش از عوامل مهم و تاثیرگذار بر حرکت دادن پاها به صورت غیرارادی می باشند. سندرم پای بی‌قرار را می توان با برخی روش های درمانی ساده کنترل کرد.انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز با مصرف داروهای حاوی کدئین قابل کنترل خواهند بود.

حرکت دادن پاها برای بعضی افراد، تنها کاری است که می‌تواند تسکین‌شان بدهد و البته این آرامش فقط چند لحظه کوتاه دوام می‌آورد. در واقع، وقتی فرد آرام می‌شود و حرکت پاهایش را متوقف می‌کند، سریعا این ناآرامی برمی‌گردد و فرد را مجبور می‌کند تا دوباره پاهایش را تکان بدهد. البته داروهای تجویزی ممکن است برای بعضی افراد موثر باشند. بعضی از این داروها روی انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز مثل دوپامین تاثیر می‌گذارند، بعضی از انواع آن‌ها روی کلسیم درون سلول‌ها.

بعضی از این داروها هم هستند که تاثیر اکسی‌کدون یا کدئین دارند. با این‌حال هنوز روشن نیست که چرا داروها در بعضی موارد عمل می‌کنند. افراد مبتلا به سندرم پای بی‌قرار می‌توانند تغییرات ساده‌ای در سبک زندگی‌شان اعمال کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند. مثلا اهمیت به ورزش کردن بدهند یا مصرف کافئین را محدود کنند. گاهی اوقات پاها به انواع دیگری از تحریک حسی نیاز دارند، مثل کشش روزانه یا حتی ماساژ پاها. به همین دلیل است که بعضی افراد ترجیح می‌دهند از حمام آب گرم یا جکوزی استفاده کنند. ضمنا بعضی افراد هم می‌توانند از دستگاه‌های ماساژوری استفاده کنند که مورد تایید FDA قرار گرفته باشد.با این‌حال، بعضی از افراد مبتلا به این سندرم، راه‌های درمانی خانگی را ترجیح می‌دهند. اگر شما هم چنین مشکلی دارید، می‌توانید پاهای‌تان را قبل از خواب برای مدتی داخل آب بگذارید، چون این کار از انقباض عضلانی هم جلوگیری می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *