تکان دادن پا در خواب

تکان دادن پا در خواب

برخی افراد به تکان دادن پاهایشان عادت کرده اند. این عارضه بی اختیاری و ناخودآگاه است و دلیل به وجود آمدن این بیماری هنوز مشخص نیست این سندروم می تواند باعث بروز اختلال در خواب افراد مختلف شود.بیماری قلبی، فشار خون بالا و ضعف در سلامت عمومی با سندروم پای بی قرار افزایش پیدا خواهد کرد.

سندرم پای بی‌قرار یا RLS می‌تواند تقریبا خواب را غیرممکن کند، به‌خصوص برای کسانی که شدت سندرم‌شان در رده متوسط تا شدید قرار می‌گیرد. امروزه ۱۰ درصد آمریکایی مبتلا به این سندرم هستند که خواب را از آن‌ها گرفته است. در هر صورت، همه منتظر هستند تا علم به دستاوردهای تازه‌ای درباره این مشکل برسد، چون هنوز روشن نیست که چرا این سندرم به وجود می‌آید. با این‌حال، این را می‌دانیم که علائم آن با افزایش سن حتی بدتر می‌شوندو زنان ۲ برابر بیشتر از مردان به این سندروم متبلا می‌شوند، اما نکات مهمی هم وجود دارند که بهتر است با آن‌ها آشنا شوید. به نظر متخصصان، سندرم پای بی‌قرار بدون شک یک مشکل واقعی برای سلامتی انسان‌ها محسوب می‌شود. اگر این سندرم مانع خوابیدن فرد شود، فرد دائما احساس می‌کند که خسته است و از طرف دیگر با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، فشار خون بالا و ضعف در سلامت عمومی روبه‌رو می‌شود.

ضمنا تحقیقات اولیه‌ای وجود دارند که نشان می‌دهند RLS شدید می‌تواند با افزایش خطر بروز سکته مغزی مرتبط باشد. عموما وقتی که پزشک، سندرم پای بی‌قرار را تشخیص می‌دهد، چهار معیار اصلی را در نظر می‌گیرد: علائم در شب بدتر از صبح بروز پیدا می‌کنند؛ نیاز شدید به تکان دادن پاها؛ علائم با استراحت یا خواب تحریک می‌شوند؛ علائم با تکان دادن پاها تسکین پیدا می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.