حفظ رابطه زناشویی در دوران سالمندی

حفظ رابطه زناشویی در دوران سالمندی

راهکارهایی برای حفظ رابطه زناشویی در دوران پیری

در مطلب زیر در مورد رابطه جنسی در دوران سالمندی صحبت شده است برخلاف طرز فکر عموم که تصور دارند افراد مسن قادر به برقراری رابطه جنسی نیستند آنها از غریزه خوبی برخوردار هستند.

بد نیست بدانید که برخلاف عقیده اکثر افراد، به ویژه جوانان، غریزه جنسی در سالمندان بیش از آن است که ما تصور می‌کنیم. مطالعات نشان می‌دهند که افراد مسن، از نظر فکری و عملی قدرت جنسی بالاتری نسبت به تصور خود و دیگران دارند. اما این باور در بین عموم افراد جامعه پذیرفته شده است

که سالمندان نمی‌توانند یا نباید، رابطه جنسی داشته باشند زیرا از سن‌شان گذشته است. متأسفانه اگثر سالمندان نیز این باور غلط را قبول کرده‌اند و بخش مهم و تأثیرگذاری از زندگی‌شان را نادیده گرفته‌اند. همانطور که می‌دانید، رابطه جنسی برای سلامت جسمی و روانی افراد مفید است.

سالمندان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به اعتقاد متخصصان، برقراری رابطه جنسی پس از ۶۰ سالگی به همان اندازه مهم است که ورزش اهمیت دارد. برقراری رابطه جنسی در سالمندان باعث بالا رفتن کیفیت زندگی و کاهش ابتلا به بیماری‌هایی مانند افسردگی، آلزایمر و مشکلات قلبی و عروقی می‌شود.

اگر با هرگونه مشکل جنسی روبه‌رو هستید، مانند دوران جوانی، روش‌های درمانی فراوانی برای مشکلات جنسی وجود دارد. نازک شدن دیواره واژن به دلیل کاهش سطح استروژن، و دردناک بودن رابطه جنسی، مشکلی است که همه سالمندان با آن روبه‌رو هستند.

برای رفع این مشکل می‌توانید از داروهای هورمونی و لیز کننده‌های موجود استفاده کنید. اگر از کاندوم استفاده می‌کنید، لیز کننده‌ها باید با پایه آب باشند نه چربی. مصرف تستوسترون نیز به افزایش برانگیختگی در زنان و مردان سالمند کمک می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *