حمله قلبی و مغزی افراد شاغل با افزایش استرس

حمله قلبی و مغزی افراد شاغل با افزایش استرس

منشا انواع سکته های مغزی و قلبی استرس است برخی مشاغل استرس زیادی را تجربه میکنند این افراد باید بیشتر مراقب سلامتی شان باشند استرس در کنار استعمال دخانیات و فشار خون بالا تهدیدی برای این افراد به شمار می روند. پیشنهادات پزشکی موثر در این زمینه را در اختیارتان قرار خواهیم داد .

بعد از سیگار و فشار خون بالا استرس می‌تواند یکی از دلایل مهم ابتلا به سکته‌های مغزی باشد. پیش از این به اثبات رسیده بود که یک چهارم سکته‌های مغزی ناشی از استعمال دخانیات و فشار خون بالاست اما بررسی‌های اخیر پژوهشگران دانشگاه Guangzhou در چین ثابت کرده استرس‌های شغلی هم می‌تواند نقش پر رنگی در بروز سکته‌های مغزی ایفا کند.

برای اثبات این قضیه محققان پرونده پزشکی بیش از ۱۳۸ نفر را که بین ۳ تا ۱۷ سال زیر نظر بودند مجددا بررسی کردند و به ۴ دسته، کارمندان مجهول، کارمندان کم استرس، کارمندان پر استرس و بیش از حد استرسی تقسیم کردند. در گروه مجهول کارمندانی قرار می‌گرفتند که کارهای مهمی برعهده نداشتند و تحت نظارت خاصی نبودند.

کارمندان کم استرس را برخی پزشکان و مهندسان تشکیل می‌دادند. کارمندان با استرس بالا شامل پرستاران و خدمه‌های بخش های مراقبتی بودند و کارمندان با استرس بسیار بالا را کسانی تشکیل می‌دادند که وظایف مهمی بر عهده داشتند و زیر نظارت‌های دقیقی بودند مثل برخی پزشکان، مهندسان و حتی معلمان.

بر اساس این تحقیقات که مشروح آن در مجله Neurology منتشر شده است افراد با مشاغل بسیار پر استرس ۲۲ بیشتر در معرض ابتلا به سکته مغزی و تا ۵۸ درصد بیشتر در معرض گرفتگی عروق مغزی و حملات شبه سکته هستند. در این میان زنان و مردان هم با هم تفاوت دارند و زنان ۳۳ درصد بیشتر از مردان در معرض سکته هستند.

پیش از تحقیقی دیگری ارتباط بین میزان کار و سکته را به اثبات رسانده بود. به گفته محققان انگلیسی بیش از ۵۵ ساعت کار در هفته می‌تواند احتمال سکته را ۳۳ درصدو احتمال ابتلا به ناراحتی‌های قلبی عروقی را تا ۱۳ درصد در مقایسه با ۳۵ تا ۴۰ ساعت کار هفتگی افزایش دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.