خارش پوست چگونه به ریزش مو منتهی می شود ؟

خارش پوست چگونه به ریزش مو منتهی می شود ؟

خارش پوست چگونه به ریزش مو منتهی می شود ؟ : بسیاری از افراد به دلایل مختلفی در طول زندگی خارش را در پوست سر خود تجربه میکنند که اولین قدم به منظور درمان و بهبود شرایط پوستی برای تشخیص و آگاهی از راه حل های درمانی , مراجعه به متخصص پوست و بیماری های پوست و  مو است. در این شریط او به شما خواهد گفت که خارش و خشکی پوست سر چیست. هنگامی که تعادل رطوبت طبیعی پوست سر شما بر هم میخورد خارش و خشکی پوست سر می تواند نتیجه آن باشد.

یک پوست سر خشک و خارش دار می‌تواند با افزایش سن و بروز بعضی بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس همراه  و علائم آن می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. اینها علائمی هستند که به مرور ظاهر می‌شوند و به ما هشدار می‌دهد که باید مراقب باشیم و  چاره‌ای برای درمان آنها بیابیم. گاهی عوامل داخلی هم در بدن می تواند باعث ایجاد خشکی پوست سر و خارش شود مانند درمان آتوپیک یا پسوریازیس از طرفی هم با افزایش سن هر چه پبرتر می‌شوید, پوست شما خشک‌تر می‌شود و در نهایت هم که استرس جسمی یا عاطفی, عوامل ژنتیکی و تغییر هورمونی هم عامل این عارضه است

خارش پوست چگونه به ریزش مو منتهی می شود ؟ : 

خارش سر نتیجه عدن تعادل رطوبت پوست سر

خارش پوست سر یکی از اتفاق های غیر قابل تحمل است که معمولاً در اثر بر هم خوردن تعادل شیمیایی ترکیبات در بدن رخ می‌دهد و می‌تواند زندگی روز مره فرد را مختل کند و آن هم به دلیل خارش شدید و در نتیجه پوسته پوسته شدن و بروز شوره سر که ظاهری نامرتب و به هم ریخته در موهای سر شما ایجاد می‌کند. دلایل متعددی برای بروز خارش سر از سوی متخصصان پوست و مو ذکر می‌شود که از جمله می‌توان به استفاده از بعضی محصولات مراقبت از مو با ترکیبات حساسیت زا, اگزما, انقباض, عفونت قارچی و حتی خشکی پوست سر اشاره کرد.

درمان باید با نمونه گیری و ریشه یابی آغاز شود

تمام متخصصان متعهد پوست و مو برای درمان بیماری‌های پوستی اقدام به نمونه گیری و بررسی وضعیت التهاب پوستی می‌کنند تا برای درمان خارش‌های پوستی سر بهترین درمان را انتخاب کنند آن‌ها با بررسی این که کدام عوامل خارجی که می‌تواند  باعث ایجاد حساسیت و خارش پوست سر و ریزش موها شود همه موارد احتمالی زمینه ساز این خارش مانند تغییر دما و فصول, سبک زندگی مانند رژیم غذایی مضر یا سیگار کشیدن, مصرف داروهای خاص, آلودگی محیطی و مصرف محصولاتی مانند شامپوها, صابون و بعضی ماسک‌های مو را بررسی و جویا می‌شوند.

چون در اثر هر یک از واکنش‌ها خارش سر هنگامی که رطوبت طبیعی پوست سر شما از بین رفت شروع می‌شود و لایه محافظ  آن به خطرمی افتد. بنابراین با ضعیف شدن لایه محافظ پوست سر, مواد مضر اجازه دارند تا به راحتی به پوست نفوذ کرده و منجر به ورود میکروب‌ها به پوست سر شود. این ریز ذرات آلوده می‌توانند با ایجاد تحریک منجر به خارش, قرمزی و احساس سنگینی شوند

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *