خاصیت های بیشمار شیرین بیان

خاصیت های بیشمار شیرین بیان

 

شیرین بیان گیاهی مفید و سرشار از خاصیت است که برای رفع انواع مشکلات بدن از جمله مشکلات گوارشی کاربرد دارد همچنین برای کاهش ناراحتی های پوستی رایج مانند جوش صورت نیز می توانید از این گیاه استفاده کنید.

عصاره شیرین‌بیان دارای خواص ضدالتهابی ویژه‌ای است که این گیاه را به یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان قرمزی و روزاسه تبدیل می‌کند. ضمن این‌که این گیاه می‌تواند از طریق مسدود کردن تولید ملانین، ناهمسانی رنگدانه‌ها را کاهش دهد. یکی از متخصصان می‌گوید که اخیرا محققان به دنبال استفاده از عصاره شیرین‌بیان در درمان بیماری‌های چشمی هستند،چون یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که کرم‌های دور چشمی که حاوی عصاره شیرین‌بیان هستند، کمک می‌کنند تا سیاهی دور چشم‌ها بهتر بهبود پیدا کنند.جو دو سر یکی از معدود مواد طبیعی است که FDA عملکرد آن را برای درمان ناراحتی‌های پوستی خاص مثل اگزما، خشکی پوست و گزش حشرات، تایید کرده است.

چربی و پروتئین جو دو سر کمک می‌کنند تا لایه‌های حفاظتی پوست دوباره پُر و ثابت شوند. ضمن این‌که جو دو سر حاوی مواد شیمیایی خاصی است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارند.بعضی متخصصان توصیه می‌کنند که اگر می‌خواهید پوست روشن‌تر و صاف‌تر و یکدست‌تری داشته باشید، باید سویا را جدی بگیرید.

در واقع استفاده موضعی از محصولات حاوی سویا باعث می‌شود که تغییر رنگ پوست ناشی از ملاسما و آسیب‌های نور خورشید، تا حدودی مهار شود و پوست شما را روشن‌تر کند. دلیلش این است که سویا می‌تواند تولید بیش از حد رنگدانه پوستی ملانین را مهار کند. ضمن این‌که به گفته متخصصان، محصولات ساخته‌شده از سویا، جایگزین مناسبی برای محصولات حاوی رتینوئیدها و هیدروکینون هستند.

قسمت مورد استفاده شیرین بیان، ساقه‌های زیرزمینی و ریشه‌های گیاه است که دارای ترکیبات مختلفی است. مهم‌ترین ماده ای که موجب شیرینی شیرین بیان می شود، ترکیب موجود در ریشه‌های گیاه به نام اسید گلیسریزیک است که ۵۰ برابر شکر شیرینی دارد. اسید گلیسریزیک با افزایش سن گیاه افزایش می‌یابد.

ترکیبات موجود در ریشه شیرین بیان برای مقابله با پوسیدگی دندان مفید هستند. همچنین خاصیت ضدمیکروبی داند، بنابراین می‌توان از شیره این گیاه به عنوان ماده ضدپوسیدگی در محلول‌های شستشوی دهان و نیز خمیر دندان‌ها استفاده کرد.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.