درمان سوزش سر دل با کاهش وزن

درمان سوزش سر دل با کاهش وزن

سوزش سر دل از رایج ترین ناراحتی های گوارشی است که در افراد زیادی مشاهده می شود برای درمان این بیماری بهتر است عادات غذایی خود را تغییر دهید پزشکان کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام را یکی از بهترین راهها برای درمان سوزش سر دل میدانند.

یکی از عادات بد غذایی دیگر که باعث تحریک سوزش سر معده می‌شود، این است که زیاد غذا بخورید یا تعداد دفعات غذا خوردن‌تان خیلی زیاد باشد. در واقع یکی از مطالعات گروهی از محققان کانادایی، استرالیایی و ایرانی نشان می‌دهد که هر چقدر بیشتر در معده غذا بریزید، این احتمال بیشتر می‌شود که این غذاها به سطح مری انتقال پیدا کنند! ضمن این‌که خوردن مکرر و با فاصله‌های کوتاه، احتمال سوزش سر معده را خیلی بیشتر می‌کنند.

یکی از مشکلاتی که باعث سوزش سر معده می‌شود اما خیلی‌ها آن را جدی نمی‌گیرند، شاخص توده بدن بالا است. در واقع، یکی از مطالعات Annals of Internal Medicine نشان می‌دهد که داشتن اضافه‌وزن مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: کُند شدن حرکت غذاها در دستگاه گوارش، ایجاد فشار بیشتر بر روی شکم، شل کردن عضله اسفنکتر که وظیفه‌اش جلوگیری از ورود محتوای معده به مری است و اضافه‌وزن این عملکرد را دچار مشکل می‌کند. یکی از متخصصان می‌گوید: «کاهش وزن از طریق تغییر دادن سبک زندگی مثل مراجعه به یک متخصصان تغذیه، کم‌تر غذا خوردن و تحرک بیشتر می‌تواند بهترین راه حل برای کاهش دردهای ناشی از اضافه‌وزن و عواقب آن باشد». به همین دلیل کسانی که دچار اضافه‌وزن هستند، باید برای کاهش مشکلاتی مثل سوزش سر معده، برنامه کاهش وزن‌شان را جدی بگیرند.

در ورود به معده شما یک شیر است، که یک حلقه عضلانی به نام اسفنکتر تحتانی مری (LES) است. به طور معمول، LES بسته به زودی به عنوان غذا از آن می گذرد. اگر LES تمام راه نزدیک نیست و یا اگر آن باز می شود در اغلب موارد، اسید تولید شده توسط معده شما می توانید به مری شما حرکت به بالا. این می تواند علائمی مانند درد قفسه سینه سوختن به نام سوزش سر دل شود. اگر علائم رفلکس اسید رخ بیش از دو بار در هفته، شما مبتلا به بیماری رفلکس اسید، همچنین به عنوان بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) شناخته شده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.