آشنایی بیشتر با خاصیت ها و ضررهای روغن نارگیل

آشنایی بیشتر با خاصیت ها و ضررهای روغن نارگیل

 

با مطالعه ی این بخش با خاصیت ها و ضررهای روغن نارگیل بیشتر آشنا می شوید. روغن نارگیل دارای خاصیت های مهمی برای پوست، مو، ابرو، جوش صورت و… است که در ادامه هر یک را توضیح می دهیم و ضررهای احتمالی روغن نارگیل را نیز شرح داده ایم.

 

مضرات و عوارض روغن نارگیل

به ندرت عوارض جانبی برای روغن نارگیل گزارش شده است. فقط گاهی ممکن است افرادی به نارگیل حساسیت نشان دهند.

فواید و خواص روغن نارگیل برای پوست صورت

روغن نارگیل می تواند به عنوان تمیز کننده ی طبیعی پوست صورت، کرم مرطوب کننده و یک ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و بیماری های پوستی را درمان کند.

از خواص روغن نارگیل می توان برای مراقبت از پوست به روش های زیر استفاده کرد:

ژل لب

برای درمان ترک لب می توان از روغن نارگیل استفاده کرد.

نرم کننده پوست

روغن نارگیل می تواند به عنوان مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرد و از خشک شدن پوست صورت جلوگیری کند.

همچنین روغن نارگیل می تواند برای درمان ترک ها و پینه های پا مورد استفاده قرار گیرد.

آرایش پاک کن

روغن نارگیل می تواند به عنوان پاک کننده ی طبیعی آرایش مورد استفاده قرار گیرد. خانم ها می توانند از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش صورت و چشم خو استفاده کنند.

درمان بیماری های پوستی

تحقیقات نشان داده که روغن نارگیل برای درمان چندین بیماری پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و درمان اگزما مفید است. علاوه بر این روغن نارگیل زخم های پوستی را بهبود می بخشد.

درمان آکنه و جوش صورت

روغن نارگیل با از بین بردن باکتری و قارچ های پوستی می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.

کرم ضد پیری

ویتامین ای موجود در روغن نارگیل از پیری زود رس و چروک پوست صورت جلوگیری می کند. همچنین پروتئین های موجود در روغن نارگیل پوست را سالم تر و جوان تر می کنند.

مقاله مفید خواص روغن سیاه دانه را نیز مطالعه کنید

 

خاصیت روغن نارگیل در درمان سیاهی و تیرگی دور چشم

روغن نارگیل را می توان به تنهایی و یا در ترکیب با سایر مواد طبیعی به عنوان ماسک برای درمان تیرگی دور چشم استفاده کرد.

 

ماسک روغن نارگیل برای دور چشم

۱. روغن نارگیل

صورت را با آب گرم شسته و خشک کنید، قبل از خواب مقداری روغن نارگیل را زیر چشم بمالید و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. صبح با آب بشویید و خشک کنید. این کار را حداقل هفته ای یکبار انجام دهید.

۲. روغن نارگیل، سیب زمینی و خیار

خیار و سیب زمینی را پوست گرفته و در مخلوط کن بریزید تا ترکیب یکدست ایجاد شود، این ترکیب را به آرامی با انگشتان دست در پوست تمیز زیر چشم به صورت دایره ای ماساژ دهید بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. حالا روغن نارگیل را به آرامی زیر چشم ماساژ دهید و صبح با آب سرد بشویید. از این ماسک هفته ای دو بار استفاده کنید.

۳. روغن نارگیل و روغن بادام

روغن نارگیل و بادام را ترکیب کرده و به آرامی روی پوست تمیز زیر چشم ماساژ دهید، صبح با آب سرد بشویید و خشک کنید. از این ماسک می توانید هر شب استفاده کنید.

۴. روغن نارگیل و زردچوبه

نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل را با نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه مخلوط کنید و به آرامی بر روی سیاهی دور چشم بمالید بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید. از این ماسک می تواند هر روز استفاده کنید.

۵. روغن نارگیل، آرد نخود، آب لیمو و عسل

۱ قاشق چای خوری روغن نارگیل گرم، عسل و آب لیمو را مخلوط کنید، سپس ۲ قاشق چای خوری زردچوبه و ۲ قاشق غذاخوری آرد نخود را به آن اضافه کنید این ترکیب را به آرامی بر روی پوست زیر چشم دایره ای ماساژ دهید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید. از این ماسک می توانید سه بار در هفته استفاده کنید.

 

چگونه از روغن نارگیل برای پوست استفاده کنیم؟

در هوای خنک روغن نارگیل می تواند مثل کرم جامد باشد اما اگر کمی گرم شود به شکل مایع در می آید. برای مراقبت از پوست مقدار مناسبی روغن نارگیل جامد یا مایع را روی کف دست خود بگذارید و سپس کف دست خود را به آرامی روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید.

 

خواص روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل خواص زیادی برای موهای شما دارد که ما در اینجا به ۶ مورد از آن ها اشاره می کنیم.

۱- روغن نارگیل شوره سر را درمان می کند.

اگر شما شوره سر دارید روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب کامل برای کمک به بهبود این شرایط است. برای از بین بردن شوره سر می توانید یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با ۱۰ قطره اسانس رزماری ترکیب کنید و آن را ۳ دقیقه بر روی پوست سر خود ماساژ دهید و پس از ۳۰ دقیقه مو ها را بشویید.

۲- روغن نارگیل باعث افزایش رشد مو می شود.

کافی است هر شب پوست سر و موها را با روغن نارگیل گرم به آرامی ماساژ دهید سپس آن ها را شانه بزنید، بگذارید یک شب بر روی مو بماند و صبح روز بعد با شامپو بشویید.

۳- روغن نارگیل موهای خشک را درمان می کند.

روغن نارگیل به دلیل رطوبت بالایی که دارد می تواند رطوبت مو را حفظ کرده و موهای خشک و آسیب دیده را احیا و بازسازی کند. روغن نارگیل از شکنندگی مو ها پیشگیری می کند.

۴- روغن نارگیل نرم کننده ی طبیعی مو می باشد.

۵- روغن نارگیل ریزش مو را کاهش می دهد.

روغن نارگیل حاوی ویتامین های ای و کا و آهن می باشد که به کاهش ریزش مو کمک می کند. به مدت ۲ تا ۳ ماه هر شب پوست سر و موها را با روغن نارگیل گرم به مدت ۳۰ دقیقه ماساژ دهید، بگذارید یک شب بر روی مو بماند و صبح با آب و شامپو بشویید این کار به زودی ریزش مو را متوقف می کند.

 

خواص روغن نارگیل برای مژه

روغن نارگیل می تواند به رشد بیشتر مژه ها و ضخیم تر شدن آن ها کمک کند.

 

طرز تهیه سرم برای رشد مژه

روغن نارگیل مایع، یک قطره لیموترش و یک قطره روغن اسطوخدوس را در یک بطری بریزید و خوب به هم بزنید تا همه ی مواد با هم ترکیب شوند. هر شب مژه ها را با این سرم ماساژ دهید و روز بعد با آب بشویید بعد از مدتی مژه های شما بلند تر و پر پشت تر می شوند.

 

خواص روغن نارگیل برای ابرو

روغن نارگیل یکی از مواد طبیعی است که باعث رشد ابرو و ضخیم تر شدن آن ها می شود. هر شب مقداری روغن نارگیل مایع را بر روی ابرو های خود ماساژ دهید و بگذارید یک شب بر روی ابرو ها بماند سپس روز بعد بشویید. پس از مدتی ابرو ها تیره تر، ضخیم تر و پر پشت تر می شوند.

 

روغن نارگیل از بیماری لثه و پوسیدگی دندان جلوگیری می کند

روغن نارگیل قرن هاست که به عنوان ماده ی تمیز کننده ی دندان ها و لثه استفاده می شود، روغن نارگیل می تواند باکتری های دهانی را کاهش داده و به بهبود پوسیدگی دندان کمک کند.

توصیه می شود که روغن نارگیل سه بار در هفته به مدت ۲۰ دقیقه در دهان بماند و آن را غرغره کنید.

 

طرز تهیه خمیر دندان خانگی با استفاده از روغن نارگیل برای سفیدی دندان

روغن نارگیل مایع و زردچوبه را با هم ترکیب کنید تا به حالت خمیری درآید، مقداری از آن را بر روی مسواک گذاشته و بر روی دندان ها بکشید پس از مدتی دندان ها سفید می شوند.

 

روغن نارگیل خاصیت ضد پیری دارد

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه، روغن نارگیل سطح آنتی اکسیدان را بهبود می بخشد و می تواند باعث کند شدن روند پیری شود.

همچنین محققان دریافتند که روغن نارگیل باعث سم زدایی بهتر کبد می شود. برای استفاده از خاصیت ضد پیری روغن نارگیل می توانید هر روز صبح یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با انواع توت های غنی از آنتی اکسیدان مصرف کنید.

در آخر پیشنهاد می کنیم مطلب مفید خواص روغن زیتون برای پوست  را نیز مطالعه کنید و لذت ببرید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.