خوراکی های موثر برای خواب مناسب

خوراکی های موثر برای خواب مناسب

 

برای خوب خوابیدن و افزایش کیفیت خواب می توانید از برخی خوراکی های موثر در این زمینه کمک بگیرید. ماهی سالمون، جو دوسر، بادام و موز از بهترین انتخاب های تغذیه ای برای درمان بی خوابی به شمار می روند. بی خوابی باعث بروز مشکلات زیادی از جمله افسردگی و امراض قلبی و عروقی خواهد شد.

یکی از راه‌ حل‌های مناسب برای درمان بی‌خوابی، خوردن غذاهایی است که می‌توانند خواب بهتر و با کیفیت‌تری به شما بدهند. پنیر موزارلا: می‌دانید که گوشت بوقلمون سرشار از اسید آمینه تریپتوفان است که به بدن شما کمک می‌کند تا مواد شیمیایی مفید بیشتری مثل سروتونین تولید کند. اما جالب است بدانید که پنیر موزارلا هم تریپتوفان دارد و وقتی که همراه با گوشت بوقلمون خورده شود، تریپتوفان خیلی بیشتری وارد بدن می‌شود و در نتیجه احساس خواب‌آلودگی به شما دست می‌دهد.

عدم بسته شدن چشم با توجه به یک کار دشوار یا یک محیط پر تنش می تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی، از جمله افسردگی و بیماری های قلبی شود. اما قبل از اینکه شما از دارو برای خواب استفاده کنید نگاهی به آنچه که می خورید داشته باشید. داشتن خواب خوب در شب ضروری است و غذاهایی وجود دارند که در واقع می تواند به شما در داشتن خواب بهتر کمک کند

ماهی سالمون: یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که اگر روزانه ۶۰۰ میلی‌گرم اسید چرب امگا ۳ دریافت کنید، به شما کمک می‌کند تا یک ساعت بیشتر در شب بخوابید و حتی ۷ برابر کم‌تر شب‌ها از خواب بیدار شوید. پس سعی کنید از ماهی سالمون به‌عنوان شام استفاده کنید؛ اگر هم ماهی دوست ندارید، حداقل از مکمل‌های امگا ۳ استفاده کنید.

بادام: یک مشت بادام تقریبا ۲۰ درصد منیزیم روزانه بدن را تامین می‌کند و باعث می‌شود که عضلات بدن‌تان بیشتر استراحت کنند و احساس آرامش بیشتری پیدا کنید. بادام هم منبع مناسبی از تریپتوفان است و می‌تواند در کنار غذاهای دیگر، تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

جو دوسر: حتما شنیده‌اید که آلبالو و گیلاس سرشار از ملاتونین (هورمون خواب) هستند؛ اما باید بدانید که جو دوسر نیز ملاتونین زیادی دارد و نوعی کربوهیدرات است. وقتی کربوهیدرات‌ها همراه آلبالو یا گیلاس خورده شوند، احساس خواب‌آلودگی سریع و عمیقی به شما می‌دهند.

موز: این میوه سرشار از منیزیم و پتاسیم است که باعث استراحت کردن عضلات بدن می‌شود. ضمن این‌که مثل بادام یا پنیر موزارلا، تریپتوفان نیز دارد. بهترین موقع مصرف موز،‌ قبل از خوابیدن است. این کار باعث بهتر شدن کیفیت خواب‌تان می‌شود.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *