درست کردن خورش انار دانه پاییزی با آب و دانه انار

درست کردن خورش انار دانه پاییزی با آب و دانه انار

درست کردن خورش انار دانه پاییزی

فصل پاییز فصل انارهای بسیار خوش طعم و قرمز میباشد و میتوان با این انارها غذاهای بسیار خوشمزه ای تهیه کرد درست کردن خورش انار دانه پاییزی عنوان غذای زیر میباشد که با استفاده از رب انار , آب انار, و دانه های انار تهیه میشود امیدوارم که طعم این خورش پاییزی را دوست داشته باشید.

مواد لازم

مرغ کامل ۱ عدد
پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
پیاز خرد شده ۲ عدد
سیر رنده شده ۴ حبه
رب گوجه فرنگی ۴ قاشق غذاخوری
رب انار ۴ قاشق غذاخوری
آب انار ۲ لیوان
دانه انار مقداری
گشنیز تازه و خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری
روغن کمی
نمک و فلفل به میزان دلخواه

 

اطلاعات مواد مغذی

کالری

چربی

کربوهیدرات

۴۷۹ پروتئین

 

درست کردن خورش انار دانه پاییزی با آب و دانه انار

ابتدا مرغ را بشویید و به قطعات دلخواه برش بزنید و با نمک، فلفل و پاپریکا مزه دار کنید. روغن زیتون را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. زمانیکه روغن داغ شد مرغها را داخل قابلمه قرار دهید و به مدت ۸ دقیقه در روغن سرخ کنید. سپس تکه های مرغ را خارج کنید و کنار بگذارید.

قابلمه ای را روی حرارت ملایم گذاشته و پیازها را با کمی روغن به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید تا زمانیکه پیازها نرم شوند. سپس سیر رنده شده،گشنیز خرد شده،دانه های انار نمک و فلفل را اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر تفت دهید( می توانید کمی دانه انار برای تزئین و سرو غذا نگهدارید).

رب گوجه فرنگی، رب انار و آب انار را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شود. زمانیکه مایع بجوش آمد مرغ ها را اضافه کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغها به مدت ۴۵ الی ا ساعت بپزند و خورش جا بیفتد. زمانیکه مرغ ها کاملا پختند و سس خورش غلیظ شد خورش آماده سرو است. خورش را با دانه های تازه انار تزئین کنید و همراه با برنج یا نان نوش جان کنید.

نکته : اگر اناری که استفاده می کنید خیلی ترش است می توانید ۱ قاشق غذاخوری شکر به خورش اضافه کنید تا طعمی ملس داشته باشید.

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۷۵ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : خورش
مواد لازم : آب انار, انار, پاپریکا, پیاز, رب انار, رب گوجه فرنگی, سیر, گشنیز, مرغ


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.