پخت خورش عدس اسپایسی با استفاده از زنجبیل و سیر تازه

پخت خورش عدس اسپایسی با استفاده از زنجبیل و سیر تازه

طرز پخت خورش عدس اسپایسی

عدس سرشار از آهن و مکمل و جایگزین خوبی برای گوشت قرمز میباشد بنابراین در زیر با عدس پخت خورش عدس اسپایسی را برایتان قرار داده ایم امیدوارم که از تهیه این خورش بسیار عالی لذت ببرید.

 

مواد لازم

روغن گیاهی ۲ قاشق چایخوری
پیاز قرمز خرد شده ۲ عدد
زنجبیل رنده شده ۱ قاشق غذاخوری
سیر رنده یا ریز خرد شده ۳ حبه
رب گوجه ۳ قاشق غذاخوری
پودر فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
آب سبزیجات ۳ فنجان
عدس قرمز ۱ فنجان
نمک ۱/۴ قاشق چایخوری
گشنیر تازه و خرد شده ۱/۴ فنجان

 

پخت خورش عدس اسپایسی با استفاده از زنجبیل و سیر تازه

خورش عدس اسپایسی، خورشی مقوی و خوشمزه است و با عطر و طعم تندی که دارد در کنار برنج ترکیبی دلچسب بوجود می آورد. طرز تهیه این خورش بسیار آسان است و بدلیل استفاده از عدس قرمز در کمترین زمان آماده می شود.

طرز تهیه: قابلمه ای را روی حرارت متوسط قرار دهید و داخل آن روغن بریزید. پیاز خرد شده را به روغن اضافه کنید و حدود ۱۵ دقیقه تفت دهید تا پیاز کمی نرم شود. زنجبیل و سیر خرد شده را نیز اضافه کنید و ۵ دقیقه تفت دهید تا عطر سیر و زنجبیل بلند شود. رب گوجه و پودر فلفل قرمز را نیز اضافه کنید.

کم کم آب سبزیجات را اضافه کنید و مدام هم بزنید. حرارت را کمی زیاد کنید تا به جوش بیاید. خورش را بچشید و به میزان دلخواه نمک اضافه کنید. عدس ها را با آب سرد بشویید و آبکشی کنید. سپس به خورش اضافه کنید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید خورش عدس به مدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه بپزد.

زمان پخت بسته به نوع عدس می تواند کمی متغیر باشد. زمانیکه عدس ها کاملا پختند و نرم شدند خورش آماده است. خورش عدس را در خورش خوری بریزید، روی آن را با گشنیز خرد شده تزیین کنید و همراه با برنج نوش جان کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۵۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : خورش
مواد لازم : پیاز, رب گوجه فرنگی, زنجبیل, سیر, عدس


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *