درست کردن هل پلو یک غذای بسیار خوش عطر

درست کردن هل پلو یک غذای بسیار خوش عطر

درست کردن هل پلو یک غذای معطر

مطلب  زیر اختصاص دارد به طرز تهیه یک غذای کاملا سنتی. در زیر نحوه درست کردن هل پلو را برای شما دوستداران آشپزی قرار داده ایم تا این پلو بسیار آسان و در عین حال مقوی را برای شما گذاشته ایم.

مواد لازم

برنج ۴ لیوان
دانه هل ۴ عدد
پودر هل ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک و روغن به مقدار لازم

 

درست کردن هل پلو

برنج ، چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس دانه های هل را اضافه کنید ( نیازی به پوست کندن هل نیست ).

پس از اینکه برنج به مرحله ابکشی رسید ( وقتی برنج را میان دو انگشت میفشارید باید اطراف برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد ) ، دانه های هل را خارج کنید و کناری قرار دهید، سپس برنج را با آب سرد آبکشی کنید.

داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. نصف برنج را داخل قابلمه بریزید و دانه های هلی که جوشیده است را روی برنج بگذارید. نصف پودر هل را روی برنج بریزید، سپس نصف باقی مانده برنج را اضافه کنید و باقی مانده پودر هل را روی ان بدهید.

حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کند. سپس نصف لیوان اب و چند قاشق روغن روی برنج بدهید.  حرارت را کم کنید و اجازه دهید برنج دم بکشد سپس در ظرف بکشید و سرو کنید ( این برنج بهترین انتخاب برای خورش های تند ، خورش کاری و غذاهای گوشتی است ).

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۶۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : برنج, هل


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *