درمان التهاب پوست یا اگزما

درمان التهاب پوست یا اگزما

اگزما از جمله عارضه هایی است که در بسیاری از افرادی که پوست خشکی دارند ایجاد می شود. پزشکان درمان این بیماری پوستی ا در خواب منظم و ورزش میبینند. همچنین مرطوب نگه داشتن پوست و پرهیزات غذایی نیز تاثیر زیادی در این زمینه میگذارند.

اکثر مردم فکر می‌کنند که هر بیماری پوستی از جمله اگزما، خصوصا اگر زیاد اتفاق بیافتد، حتما مسری است. با این‌حال متخصصان پوست می‌گویند امکان ندارد که کسی، بیماری اگزما را از فرد دیگری بگیرد و امکان ندارد که با دست زدن و تماس با پوست افراد مبتلا به اگزما، به این بیماری مبتلا شود.

البته باید این نکته را در نظر داشت که اگر پوست کسی به باکتری‌هایی مثل MRSA، استاف یا هرپس آلوده باشد، عفونت می‌تواند مُسری باشد و به دیگران انتقال پیدا کند. افراد مبتلا به اگزما، بیشتر مستعد ابتلا به عفونت‌ها هستند چون نقص و ضعف در لایه‌های محافظتی پوست می‌تواند به میکروب‌ها اجازه دهدکه راحت وارد پوست شوند. بنابراین اگر شما هم به اگزما مبتلا هستید و متوجه هر گونه تغییر شده‌اید، مثل افزایش قرمزی پوست، پوسته‌پوسته شدن یا ترشحات پوستی، حتما این موضوع را به پزشک اطلاع دهید. تصور اشتباه دیگری که درباره اگزما وجود دارد، این است که استرس مستقیما باعث بروز اگزما می‌شود. واقعیت این است که استرس مستقیما چنین تاثیری ندارد،‌ولی می‌تواند اگزما را تشدید کند. استرس، سطح هورمون کورتیزول را در بدن افزایش می‌دهد که به توانایی پوست برای حفظ آب در لایه‌های پوستی آسیب می‌رساند. به‌علاوه این‌که خشکی و التهاب پوست را هم بیشتر می‌کند که بیماران مبتلا به اگزما را واقعا آزار می‌دهد. برای برطرف کردن این مشکلات، باید خواب مطلوبی داشته باشید و ورزش کردن منظم را جدی بگیرید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.