درمان اگزما و پسوریازیس با استفاده از زردچوبه

درمان اگزما و پسوریازیس با استفاده از زردچوبه

 

درمان اگزما با زردچوبه

اگزما، یک بیماری  التهاب پوست است که  نشانه های آن عبارتست از پوست خشک، قرمز و خارش دار که زردچوبه برای این بیماری پوستی ، مفید است.کرکومین، ماده فعال در زردچوبه، دارای خواص ضد التهابی است که به درمان التهاب و خارش کمک می کند. طبیعت ضد میکروبی آن نیز به کشتن باکتریهایی که ممکن است باعث اگزما شود کمک میکند.

طریقه استفاده از زردچوبه برای درمان اگزما

نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با مقداری شیر  مخلوط کنید. این خمیر را روی پوست آسیب دیده قرار دهید تا خشک شود. سپس  با استفاده از آب سرد بشوئید آن را دو بار در روز انجام دهید.  یا یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یک و نیم قاشق چای خوری روغن نارگیل را مخلوط کنید تا بخوبی ترکیب شوند سپس روی منطقه آسیب دیده مالیده پانزده  دقیقه بماند سپس آن را با آب بشویید.  ۳ تا ۴ بار در روز این کار را انجام دهید.

درمان اگزما و پسوریازیس با استفاده از زردچوبه

درمان پسوریازیس

زردچوبه نیز برای درمان پسوریازیس مفید است. ترکیب کورکومین موجود در زردچوبه یک اثر ضد التهابی طبیعی دارد که می تواند به بیماری پسوریازیس مانند خارش، قرمزی، درد و التهاب کمک کند.طبق  تحقیقات انجام شده در ۲۰۱۵ که در مجله تحقیقات دارویی ایران منتشر شده، بیانگر این است که زردچوبه می تواند به عنوان یک درمان  موضعی برای پسوریازیس در نظر گرفته شود. همچنین در کنار روش های سنتی مفید می باشد

مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۶  منتشر شد، نشان می دهد که گیاهان دارویی مانند زردچوبه می توانند به درمان و جلوگیری از پسوریازیس  کمک کنند. عصاره زردچوبه همچنین می تواند سطح بالای سیتوکین ها را  که باعث التهاب  می شود را کاهش دهد.

 

طریقه استفاده از زردچوبه برای درمان پسوریازیس

 

با اضافه کردن  مقداری آب به یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه خمیر درست کرده. آن را در منطقه آسیب دیده بزنید،  روی آنرا گاز گذاشته و  یک شب بماند. صبح روز بعد گاز را برداشته و پوست  را با آب بشوئید هر روز این کار را انجام دهید یا یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر بادام مخلوط کنید. با عسل شیرین کرده  آن را دو بار در روز برای حداقل چند هفته بنوشید


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *