درمان های جدید برای سندرم روده تحریک‌پذیر

درمان های جدید برای سندرم روده تحریک‌پذیر

سندرم روده تحریک‌پذیر با برخی روش های درمانی ساده رفع خواهد شد این عارضه به درمان با  ریلکسیشن، هیپنوتیزم و رفتاردرمانی شناختی جواب داده است. محققین امیدوارند در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند این عارضه را با درمان های روانپزشکی برطرف کنند.

مدت‌هاست که پزشکان می‌دانند استفاده از روش‌های درمانی روانی مثل ریکلسیشن و هیپنوتیزم می‌تواند علائم سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) را موقتا کاهش دهد؛ اما یکی از جدیدترین مطالعات محققان نشان می‌دهد که همین روان‌درمانی‌ها می‌توانند در طولانی‌مدت هم موثر باشند. محققان در این مطالعه، نتایج مربوط به ۴۱ آزمایش مختلف را تحلیل کردند که شامل ۲ هزار و ۲۰۰ فرد مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر می‌شد. بررسی‌های آنان نشان دادکه روش‌های مختلف روان‌درمانی مثل ریلکسیشن، هیپنوتیزم و رفتاردرمانی شناختی، تاثیر مثبتی دارند. ضمنا مشخص شد اثر این روان‌درمانی‌ها می‌تواند ۶ تا ۱۲ ماه بعد از پایان درمان، طول بکشد. لین واکر، استاد دانشگاه وندربیلت و مسئول این مطالعه، می‌گوید: «مطالعه ما، اولین مطالعه‌ای است که به اثرات طولانی‌مدت این روش‌های درمانی توجه کرده است.

ما متوجه شدیم،تاثیر متوسطی که روش‌های روان‌درمانی در کوتاه‌مدت باقی می‌گذارند، در طولانی‌مدت هم ادامه پیدا می‌کند. این یافته‌ها مهم و معنادار هستند چون سندرم روده تحریک‌پذیر نوعی بیماری مزمن و متناوب است که هنوز هیچ درمان مناسبی برای آن وجود ندارد». یکی از محققان دیگر می‌گوید: «علم پزشکی غربی معمولا ذهن را جدای از بدن تصور می‌کند، اما سندرم روده تحریک‌پذیر مثال کاملی است که نشان می‌دهد ذهن و بدن تا چه حد به هم مرتبط هستند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *