دستور پخت بره سوخاری شده با سبزیجات و آویشن تازه

دستور پخت بره سوخاری شده با سبزیجات و آویشن تازه

دستور پخت بره سوخاری شده

مطلب زیر دستور پخت بره سوخاری شده را برای شما قرار داده ام در تهیه این غذا ی مجلسی از انواع سبزیجات و آویشن تازه در آن استاده شده است امیدوارم که این غذای بسیار عالی را تهیه کنید.

مواد لازم برای دستور پخت بره سوخاری شده با سبزیجات و آویشن تازه

آویش تازه ۱ مشت   .  خرده های نان تازه (پودر نان خشک) ۸۰ گرم   .  روغن زیتون ۳ قاشق سوپخوری

گوشت راسته ی گوسفند (۷ تا ۸ دنده داشته باشد) ۲ عدد  .    سس خردل ۱ قاشق سوپخوری سر پُر

پیاز کوچک ۲ عدد  .  کره ۸۰ گرم   .  نخود فرنگی یخ زده ۴۰۰ گرم  .  آب سبزی پخته  ۲۰۰ میلی لیتر

گوجه گیلاسی ۶ دسته ی کوچک  .  نعنا تازه ۱ مشت  .  نمک  و  فلفل سیاه

بسته به اشتهای مهمان ها می توانید دو تا سه کتلت برای هر شخص سرو کنید. گوشت بره ای که کاملا از استخوان دنده جدا شده باشد را French trimmed نیز می نامیم (مانند شکل نشان داده شده). تمامی پوست، چربی و گوشت اطراف دنده ها پاک می شود تا دربشقاب ظاهر بسیار تمیزی داشته باشند و در این حالت خوردن و سرو کردن آن نیز آسان تر است.

طرز تهیه: برگ های آویشن را جدا کنید (تا حدود دو قاشق سوپخوری شود)، سپس آنها را خرد کرده و با خرده های نان خشک، روغن و مقداری نمک وفلفل مخلوط کنید. می توانید این مواد را یک روز قبل نیز آماده کنید. هر قطعه گوشت راسته را به دو قسمت تقسیم کنید به طوری که روی هر یک ۳ یا ۴ دنده باقی بماند. آن را با نمک و فلفل مزه دار کرده و سپس خردل را روی آن بمالید.

مخلوط نان خشک را روی گوشت ها بمالید. برای این کار از کف دستتان استفاده کنید. اکنون می توانید این گوشت ها را تا یک روز در یخچال نگه دارید. به یاد داشته باشید که باید آنها را یک ساعت قبل از پخت از یخچال خارج کنید، در این حالت زمان پخت شما با من یکسان خواهد بود.

برای تهیه پوره ی نخود فرنگی، پیازها را درشت خرد کنید. کره را در یک قابلمه ی متوسط آب کنید و سپس پیاز و کمی نمک و فلفل به آن بیفزایید. بگذارید به آرامی ۱۰ دقیقه بپزید تا کاملا نرم شود. نخود فرنگی ها و آب پخت سبزیجات (براث) را به قابلمه ی پیاز اضافه کنید. آن را جوش بیاورید و سپس دو دقیقه بجوشانید تا نخود فرنگی ها نرم و شفاف شوند.

از یک همزن برقیِ ایستاده استفاده کنید و آن را مخلوط کنید تا زمانی که صاف و یکدست شده و سپس مزه آن را با نمک و فلفل میزان کنید. اگر همزن برقی ندارید می تواند از غذا ساز استفاده کنید یا با فشردن مواد به یک صافی شیره آن را بگیرید و پوره را تهیه کنید.

فر تا از قبل تا دمای ۲۰۰ درجه ی سانتیگراد گرم کنید. گوشت ها را به مدت ۲۰ دقیقه بریان کنید و گوجه فرنگی ها را پس از گذشت ۱۰ دقیقه از شروع پخت به آن اضافه کنید. وقتی گوشت ها آماده شد پودر نان خشکِ روی آن طلایی خواهد شد و گوجه ها شکاف خورده و آبدار می شوند. در این زمان گوشت به شکل ملایم پخته می شود یعنی صورتی و آبدار است اما اگر می خواهید کاملا بپزد بگذارید ۵ دقیقه دیگر نیز بماند (البته این کار گوشت را خشک ترمیکند و من آن را توصیه نمی شود).

اجازه دهید تا گوشت ها ۵ دقیقه درهمان سینی فر بمانند. سپس از کنار هر راسته گوشت را برش بزنید ( به هر یک از این قطعات یک کتلت گفته می شود). اگر بخواهید می توانید به همان شکل درسته و کامل سرو کنید، اما برش زدن سرو آن را توسط مهمانان آسان تر می کند. پوره ی نخود را در بشقاب بریزید و کتلت ها را روی آن قرار دهید سپس با یک دسته گوجه فرنگی، کمی روغن زیتون و پاشیدن چند برگ نعنا آن را تزئین کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *