دستور پخت خورش به آلو با مرغ بهمراه پیاز داغ فراوان

دستور پخت خورش به آلو با مرغ بهمراه پیاز داغ فراوان

دستور پخت خورش به آلو با مرغ

مطلب زیر به دستور پخت خورش به آلو با مرغ اشاره دارد در این خورش بسیار خوشمزه پاییزی نیاز به مواد اولیه زیادی ندارد در آن از سینه مرغ , به ,آلو و پیاز داغ استفاده گردیده است امیدوارم که طعم این خورش بسیار خوشمزه را بپسندید.

مواد لازم

سینه مرغ بدون استخوان ۵۰۰ گرم
به ۱ عدد
آلو بخارا ۲۰ عدد
پیاز ۱ عدد
نمک، فلفل و زعفران به میزان دلخواه

 

دستور پخت خورش به آلو با مرغ بهمراه پیاز داغ فراوان

میوه به جزو میوه های پرخاصیت پاییزی است که معمولا بصورت خام مصرف نمی شود. اما در غذاهای مختلفی می توان از آن استفاده کرد و از طعم خوب و فواید و خواص به استفاده کرد. خورش به آلو با مرغ مانند خورش به قورمه از خورش های خوشمزه و معروفی است که در فصل پاییز با میوه به تهیه می شوند.

«به» طبیعتی معتدل دارد در حالیکه دانه به طبعی سرد و تر دارد. میوه به تقویت کننده قلب است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله عفونت‌های روده‌ای و ورم حاد روده، تنگی نفس، سردردهای مزمن و التهاب‌های مختلف مفید است.طرز تهیه:  به را بشویید و مکعبی خرد کنید. نیازی به گرفتن پوست به نیست.

پیاز را نیز پوست بکنید و ریز خرد کنید. سینه مرغ را به قطعات دلخواه برش بزنید.ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. کره را داخل آن بریزید و تکه های مرغ را چند دقیقه در کره سرخ کنید. نیازی نیست که مرغ ها زیادی سرخ و برشته شوند. در حدی که رنگشان عوض بشود وطعم کره به خود بگیرند کافیست.

سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید. زعفران دم کرده و «به » خرد شده را به خورش اضافه کنید. با کمی نمک و فلفل خورش به را مزه دار کنید. ۲ فنجان آب روی مرغ ها بریزید. درب ظرف را بگذارید و حرارت را کم کنید. اجازه دهید غذا به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بپزد و آب آن تبخیر شود.پس از این مدت، آلوها را به خورش اضافه کنید و ۱۰ دقیقه دیگر خورش را بپزید تا جا بیفتد.  خورش به آلو با مرغ را در ظرف مناسب بکشید و همراه با برنج نوش جان کنید.

نکته: اگر آلوهایی که استفاده کنید خشک و سفت هستند آنها را از قبل در آب بخیسانید تا خورش لعاب بیشتری پیدا کند و خوشمزه تر شود علاوه بر گوشت به، دانه به نیز برای التهاب‌های دستگاه گوارش و مخاط‌ها، سرفه‌های خشک، سینه درد، تب و گرفتگی صدا بسیار مفید است. ولی مراقب باشید از جویدن و بلعیدن به‌دانه بپرهیزید زیرا به‌دانه، حاوی یک ماده سمی است که برای بدن مضر است.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۶۵ دقیقه
وعده: دسر, شام, میان وعده, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : خورش
مواد لازم : آلو, به, پیاز, مرغ


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *