دستور پخت سبزی پلو با ماهی با استفاده از زعفران دم کرده

دستور پخت سبزی پلو با ماهی با استفاده از زعفران دم کرده

دستور پخت سبزی پلو با ماهی

معمولا سبزی پلو با ماهی غذای مخصوص شب عید میباشد ولی ایرانیان این غذا را معمولا در هفته درست میکنند در زیر دستور پخت سبزی پلو با ماهی را برای شما قرار داده ایم بهتر است در این غذا از زعفران استفاده کنید.

مواد لازم

ماهی متوسط ۳ عدد
برنج ۳ لیوان
سبزی پلویی  ( تره.جعفری.شوید.گشنیز )  ۳۰۰ گرم
سیر ۳ حبه
کره و زعفران دم کرده  به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

دستور پخت سبزی پلو با ماهی با استفاده از زعفران دم کرده

برنج را ۳۰ دقیقه قبل از پخت در مقداری اب و نمک خیس دهید. برنج را با چند لیوان اب و مقداری نمک داخل قابلمه و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد ، سپس با اب ولرم ابکشی کنید ( برنج را زمانی ابکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف ان نرم و مغز ان کمی خام باشد ).

سبزی ها را تمیز کنید و بشویید سپس با استفاده از خرد کن و یا چاقو سبزی ها را ریز خرد کنید.

داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید. سبزی های خرد شده را داخل روغن بریزید و چند دقیقه تفت دهید تا سبزی ها سرخ شوند ( سبزی ها فقط باید کمی تفت بخورند و نیازی به تغییر رنگ نمیباشد ).

ته قابمه مقداری روغن بریزید و چند حلقه سیب زمینی ته قابلمه قرار دهید. سپس لایه لایه برنج ابکش شده و سبزی ها تفت خورده را روی ان بریزید و با چنگال مخلوط کنید. سیرها را خرد کنید و لابلای برنج بگذارید.

حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کردن کند، سپس نصف لیوان اب و مقدار کمی نمک را مخلوط کنید و روی برنج بدهید ، مقداری کره نیز تکه تکه کنید و روی برنج قرار دهید؛ حرارت را کم کنید و دم کنی را بگذارید تا برنج دم بکشد.

ماهی ها را فیله کنید و کمی زردچوبه ، نمک و فلفل بزنید. سپس در روغن سرخ کنید یا کباب نمایید ، سبزی پلو را پس از پخت در دیس بکشید و به همراه ماهی و لیمو ترش تازه سرو کنید.

نکته ها : دقت کنید سبزی را قبل از خرد کردن خوب خشک کنید تا هنگام خرد کردن آب نیندازد . استفاده از سیر تازه به برنج طعم و بوی خوبی خواهد داد ؛ در صورتی که سبزی تازه در دسترس ندارید میتوانید از چند قاشق شوید خشک استفاده کنید.

برای: ۳ نفر
حاضر است در : ۸۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : برنج, سبزیجات, سیر, کره, ماهی


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *