قارچ پلو با گوشت چرخ‌کرده را با دستور زیر تهیه کنید!

قارچ پلو با گوشت چرخ‌کرده را با دستور زیر تهیه کنید!

طرز تهیه قارچ پلو با گوشت چرخ‌کرده

معمولا قارچ بدلیل طعم بینظیری که دارد در اکثر غذاها استفاده میگردد در مطلب زیر طرز تهیه قارچ پلو با گوشت چرخ کرده را برای شما قرار داده ایم در این پلو از پیاز و همچنین ذرت استفاده می گردد تا خواص این غذا را بیشتر کند.

مواد لازم

قارچ خرد شده  ۲ لیوان
برنج ۳ لیوان
پیاز ۲ عدد
گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
ذرت پخته ۱/۲ لیوان
دارچین ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق چایخوری
روغن و نمک و فلفل به مقدار لازم

 

قارچ پلو با گوشت چرخ‌کرده را با دستور زیر تهیه کنید!

برنج را ۳۰ دقیقه در آب و نمک خیس دهید. سپس بهمراه چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و آبکشی کنید ( باید زمانی برنج را آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید مغز برنج کمی خام و اطراف ان نرم باشد ).

داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. پیازها را خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس گوشت چرخ کرده ، ذرت پخته و دارچین را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد قارچ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ ها نرم شوند. سپس نمک و فلفل بزنید و از روی حرارت بردارید تا مایه قارچ خنک شود ( مایه قارچ باید خنک شود تا در زمان پخت برنج را خمیر نکند ).

داخل قابلمه کمی روغن بریزید و ته دیگ دلخواه را بچینید ( نان نازک یا سیب زمینی ). کمی برنج آبکش شده بریزید و روی ان مایه قارچی که خنک شده است اضافه کنید و به همین صورت قابلمه را پر کنید.

حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کند. نصف آب را با مقداری روغن و زعفران مخلوط کنید و روی برنج بدهید و با چنگال کمی برنج را مخلوط کنید. سپس حرارت را کم کنید و دم کنی را بگذارید و اجازه دهید برنج دم بکشد. درآخر در دیس بکشید و سرو کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۹۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : برنج, پیاز, دارچین, ذرت, زعفران, قارچ, گوشت چرخکرده


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.