دلیل مهم برای رشد نایافتگی پستان

دلیل مهم برای رشد نایافتگی پستان

گاهی اوقات رشدنایافتگی پستان می تواند خبر از بروز بیماری های مختلف در این ناحیه بدهد همچنین این حالت می تواند با ناامیدی و افسردگی و کاهش اعتماد به نفس در بانوان همراه شود. کوچک ماندن پستان‌ها را جدی بگیرید و در صورت مشاهده به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

پستان‌های رشدنایافته با اصطلاحات مختلفی شناخته می‌شوند،‌ مثل کوچکی پستان یا هایپوپلازی پستان. اگرچه ممکن است بسیاری از خانم‌ها به اندازه پستان‌ها به‌عنوان یک موضوع بی‌اهمیت اشاره کنند، اما برخی از آن‌ها مشکلات خاصی را در رابطه با این موضوع تجربه می‌کنند. این رشدنایافتگی می‌تواند یک یا چندین دلیل داشته باشد.

گاهی اوقات این عامل ژنتیکی است که اندازه پستان‌ها را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. اما برخی خانم‌ها هستند که از سوء تغذیه رنج می‌برند یا میزان چربی بدن آن‌ها بسیار کم است. هر دوی این عوامل می‌توانند باعث کوچک ماندن پستان‌ها شوند. ممکن است بعضی از خانم‌ها به‌علت کوچک ماندن پستان‌ها نتواننداصلا به نوزادشان شیر بدهند و این موضوع واقعا می‌تواند باعث ناامیدی و افسردگی تازه‌مادران شود. بعضی از مادرانی که چنین شرایطی دارند، فقط مقدار خیلی کمی شیر در پستان‌های‌شان تولید می‌شود و درنتیجه به مصرف مکمل‌ها روی می‌آورند. رشدنایافتگی پستان‌ها، اثرات اجتماعی منفی نیز دارد. این شرایط می‌تواندروی اعتماد به نفس خانم‌ها، تاثیر جدی و عمیقی بگذارد و احساس بی‌ارزشی را در آنان تقویت کند. این حالت‌های عاطفی در بین دختران نوجوان بیشتر از دیگران بروز پیدا می‌کند. اگر نسبت به اندازه پستان‌های خودتان نگران هستید، می‌توانید به پزشک مراجعه کنید تا علت آن مورد بررسی قرار بگیرد و درمان احتمالی با توجه به شرایط خاص شما ارزیابی شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.