رابطه دیابت و بارداری

رابطه دیابت و بارداری

تاثیر دیابت در دوران بارداری

در مطلب زیر در مورد دیابت و تاثیر آن در دوران بارداری صحبت شده است بعضی از افراد در دوران بارداری با مشکل دیابت روبرو می شوند و این سوال مطرح است که آیا دیابت و بارداری تحث تاثیر یکدیگر هستند؟

رابطه بیماری قند و بارداری چیست؟ یکی از دانشمندان با انتشار متن تحقیقاتش در The Lancet Diabetes and Endocrinology نتایج تازه‌ای درباره تاثیرگذاری داروهای درمان چاقی و دیابت بر روی وزن نوزادان ارائه داد. این محقق با انتخاب ۲۲۶ خانم باردار که مشکل چاقی داشتند، به درمان آن‌ها با داروی متفورمین،

از ۳ ماهه دوم تا زمان تولد نوزاد پرداخت. همزمان با این خانم‌ها، گروه دیگری که ۲۲۳ خانم باردار بودند و مشکل چاقی داشتند، از داروهای ساختگی مصرف می‌کردند. بعد از به دنیا آمدن نوزاد و تمام شدن بررسی‌ها، نتایج به دست آمده نشان داد که تفاوتی در وزن نوزادان به دنیا آمده از این ۲ گروه وجود ندارد.

در واقع درمان خانم‌های بارداری که مشکل چاقی دارند، با داروهای ضد دیابت، تاثیری در جلوگیری از اضافه‌وزن نوزادان آن‌ها هنگام تولد ندارد. نوزادان سنگین‌تر بیشتر احتمال دارد که در بزرگسالی هم اضافه‌وزن داشته باشند. این نوزادان در آینده با ریسک بیماری

بیشتر و احتمال بیماری قلبی یا دیابت بیشتری مواجه هستند. البته استفاده از این داروها برای زنان بارداری که مشکل چاقی دارند، میزان قند خون را به سطح نرمال نزدیک‌تر می‌کند و احتمال زایمان زودرس و پره‌اکلامپسی را هم کم‌تر می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *