التهاب معده و روده در کودکان مدرسه ای

التهاب معده و روده در کودکان مدرسه ای

پیشگیری از التهاب روده و معده در کودکان

شایع ترین بیماری ها در کودکان و دانش آموزان مدارس التهاب روده و معده یا همان آنفولانزای معده است که کم و بیش کودکان مدرسه ای با این بیماری ها مواجه می شوند در مطلب زیر توضیحات کامل تری ارائه شده است.

یکی از مشکلاتی که کودکان و نوجوانان را در مدرسه با مشکل مواجه می‌کند، آنفلوآنزای معده نام دارد. با این‌حال، آنفلوآنزای معده واقعا نوعی آنفلوآنزا نیست! مشکلی که با نام آنفلوآنزای معده در بین مردم شناخته شده است، التهاب معده و روده (Gastroenteritis) نام دارد. طیف وسیعی از ویروس‌ها باعث ابتلا به التهاب معده و روده می‌شوند

که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: روتاویروس، نوروویروس و آدنوویروس. همه این ویروس‌ها، پوشش دستگاه گوارش را آلوده می‌کنند و باعث درد معده، استفراغ و اسهال می‌شوند. مشکل اصلی در این بیماری، کم‌آبی بدن است. پس در صورت مبتلا شدن فرزندتان به این بیماری،

لازم نیست که مصرف مواد غذایی را برای او محدود کنید، بلکه باید مطمئن شوید که فرزند شما از مایعات زیادی استفاده می‌کند. التهاب معده و روده، از طریق تماس با فرد مبتلا به آن سرایت پیدا می‌کند. البته سرایت آن از طریق مواد غذایی و نوشیدنی‌های آلوده نیز ممکن است.

برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، فرزند شما همیشه باید دست‌هایش را بعد از رفتن به توالت و قبل از خوردن غذا بشوید. علاوه بر این، باید به فرزندتان یاد بدهید که هرگز نوشیدنی‌ها، ظروف غذا و مسواکش را به کس دیگری ندهد، و در محیط تمیز و پاکیزه غذا بخورد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *