رایج ترین توصیه های پس از لیزر

رایج ترین توصیه های پس از لیزر

وقتی پوستمان را لیزر می کنیم غالبا با زخم هایی روی آن مواجه می شویم که برای ترمیم و رفع آن ها باید برخی مراقبت های ویژه را در نظر بگیرید به عنوان مثال زیر نور آفتاب نروید و دائما از کرم های ضد آفتاب و کرم های ضدلک استفاده کنید.

لیزر فرکشنال یا کانونشنال CO۲ یا اربیوم (Fractional or conventional CO۲ or Erbium Laser) روشی است که برای جوان‌سازی و بهبود اسکارهای پوستی ناشی از زخم جوش یا بریدگی کاربرد دارد. در بسیاری از موارد و با استفاده از این روش درمانی، زخم‌هایی در محل درمان مشاهده خواهد شد که البته بروز این زخم‌ها، مشکل‌آفرین نخواهد بود.

مصرف داروهای کمپرس مرطوب (شامل محلول ریوانول یا آب فوق اسیدی) برای بهبود سریع‌تر ترشحات و نیز آنتی‌بیوتیک‌های موضعی و یا خوراکی و همچنین داروی خوراکی ضد تبخال و ویتامین C و زینک که پزشکتان برای تسریع در روند ترمیم زخم‌ها تجویز کرده است را فراموش نکنید. تا ۵ روز از تماس با نور آفتاب پرهیز کنید و طی این مدت از ضدآفتاب‌های معمول هم استفاده نکنید. قرمزی بعد از ترمیم زخم‌ها ممکن است در برخی بیماران حتی تا سه ماه هم طول بکشد،اما لک شدن اتفاقی است که باید از بروز آن با استفاده از داروهای ضدلک و ضدآفتابِ پیشنهادی از سوی پزشکتان، پیشگیری کنید. حتی ممکن است برای تسریع بهبود قرمزی از لیزر PDL هم برای شما استفاده شود. یادتان باشد که تا ۴۸ ساعت از شُست‌وشوی ضایعات با آب معمول شهری خودداری کنید و تنها به استفاده از اسپری آب فوق اسیدی به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و تسریع ترمیم زخم‌ها، اکتفا کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *