رتینوئیدها و بازسازی پوست

رتینوئیدها و بازسازی پوست

از مزایای استفاده از رتینوئیدها چه میدانید؟ این محصولات فایده های زیادی برای استحکام پوستتان دربردارند به عنوان مثال می توانیم به مقابله با چین‌وچروک‌های پوستی و آکنه‌های خیلی شدید اشاره کنیم. در ادامه با روش استفاده از این داروها اشاره می کنیم.

بدن به ویتامین A نیاز دارد تا دندان‌ها و بافت‌های مختلف بدن را با استحکام مناسبی پرورش دهد و البته همین تاثیر مهم را روی سلامت بینایی و سلامت پوست می‌گذارد. رتینول، نوعی ویتامین A است که می‌توانید آن را از منابعی مثل محصولات لبنی تهیه‌شده از شیر کامل، جگر، گوشت قرمز و تخم‌مرغ‌ها دریافت کنید.

با این‌حال، ویتامین A در قالب کرم‌های موضعی نیز قابل دسترس است که این قالب با نام رتینوئیدها شناخته می‌شود و به‌عنوان دارو برای درمان بیماری‌های پوستی به‌کار می‌رود. اولین باری که رتینوئیدها به بازار عرضه شدند و مورد تایید سازمان‌های معتبر قرار گرفتند، کارکردشان این بود که با آکنه‌های خیلی شدید مقابله کنند.

با این‌حال، محققان خیلی زود متوجه شدند که رتینوئیدها، ویژگی‌ها و توانایی‌های ارزشمند دیگری هم دارد. در واقع، مشخص شد که این ماده می‌تواند نشانه‌های پیری (خصوصا پیری ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید) را کاهش دهد. بنابراین، با توجه به همین یافته مهم بود که بعد از آن، رتینوئیدها به‌عنوان یکی از روش‌های درمانی برای مقابله با چین‌وچروک‌های پوستی اهمیت پیدا کردند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.