رفع سردرد با راهکارهای تغذیه ای جالب

رفع سردرد با راهکارهای تغذیه ای جالب

برای درمان سردرد می توانید از راهکارهای تغذیه ای کمک بگیرید، از موادغذایی مانند شیرکم چرب، ماهی چرب و طالبی می توانید استفاده کنید و از مزایای درمانی آنها بهره مند شوید؛ پیشنهاد می کنیم به راهنمایی های متخصصین تغذیه برای تسکین سردرد کمک بگیرید.

درد ناشی از یک سردرد واقعا بد می‌تواند باعث متوقف کردن فعالیت‌های روزانه شما شود. خوشبختانه برخی غذا‌ها دارای اثری تسکین‌دهنده هستند که می‌توانید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

شیر کم‌چرب: کم‌آبی یکی از بزرگ‌ترین عوامل شروع سردرد است. بنابراین پرهیز از مصرف الکل و غذاهای دارای میزان سدیم بالا کلیدی جهت حفظ آب بدن و جلوگیری از سردرد است. شیر نه تنها یک مایع جبران کننده آب بدن است، بلکه سرشار از مواد‌معدنی حیاتی نظیر پتاسیم و کلسیم است که اثرات سدیم بالای موجود در رژیم‌غذایی را جبران می‌کند. علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهد مصرف کم لبنیات با بروز بیشتر سر درد‌های میگرنی در هفته همراه است. همچنین رعایت توصیه به مصرف ۳ وعده لبنیات در روز موجب بهبود فشار‌خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت و چاقی می‌شود.

ماهی چرب:غذاهای سرشار از ویتامین‌های گروه B نظیر ویتامین B۶ و B۱۲ و اسید فولیک ممکن در کاهش میزان سردرد‌ها کمک کنند به این دلیل افزودن ماهی آزاد (سالمون)و تن به رژیم غذایی برای غلبه بر سردرد عالی است. یک وعده ۸۵گرمی ماهی آزاد به تنهایی واجد بیش از ۵/۲ برابر میزان توصیه شده ویتامین B۱۲ برای مصرف روزانه است به این معنی که افزودن مقدار کمی ماهی سالمون دودی به وعده غذایی شما می‌تواند احساس بهتری در معده و سر شما ایجاد کند. ماهی چرب همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ با خاصیت ضد التهابی است.به این معنی که اضافه کردن آن به رژیم‌غذایی شما دارای اهمیتی مضاعف برای کمک به تسکین سردردها است.

طالبی: چون میوه‌ها غنی از آب و پتاسیم هستند، موجب متعادل شدن سردرد‌های ناشی از میزان بالای سدیم و از دست دادن آب بدن می‌شوند. طالبی همچنین به‌طور متوسط حاوی۸۵میلی‌گرم منیزیوم یا حدود ۶۶درصد میزان روزانه توصیه شده منیزیوم در رژیم غذایی شما است. همچنین برخی مطالعات نشان داده است که این میوه می‌تواند سطح انسولین را در بیماران غیر‌دیابتی پایدار کند و از آنجایی که میزان پایین قند‌خون یک عامل محرک عمده سردرد است، منیزیوم بیشتر دریافت ‌شده از طالبی می‌تواند به تنظیم قند‌خون شما کمک کند و هرگونه سردرد احتمالی را تسکین دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *