رفع مشکلات بدن با استفاده از خیار

رفع مشکلات بدن با استفاده از خیار

از ویژگیهای درمانی خیار چه میدانید؟این میوه پرخاصیت در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟ اگر می خواهید سیستم گوارشی سالمی داشته باشید و به یبوست دچار نشوید خیار میل کنید. این میوه  در آبرسانی به پوست و رفع مشکلات پوستی تاثیرات فراوانی میگذارد.

خیار، یکی از کم‌کالری‌ترین انواع صیفی‌ها است که هر ۱۰۰ گرم آن، تنها ۱۵ کیلوکالری انرژی به بدن می‌رساند. پوست خیار، سرشار از فیبر غذایی است و مصرف آن می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به یبوست، نقشی اساسی بازی کند. ضمن اینکه مطالعات نشان می‌دهند مصرف پوست خیار باعث پیشگیری از ابتلا به سرطان کولون و بیرون راندن سموم دستگاه گوارش می‌شود.

خیار، ‌منبع بسیار خوبی برای دریافت پتاسیم هم به‌حساب می‌آید. هر ۱۰۰ گرم آن،‌ چیزی حدود ۱۴۷ میلی‌گرم پتاسیم و تنها ۲ میلی‌گرم سدیم دارد. پتاسیم، الکترولیت دوستدار قلب است و می‌تواند به کاهش فشار خون و ضربان قلب کمک کند. این صیفی پرطرفدار، حجم بالایی از بتاکاروتن، ویتامین A، زیگزانتین و لوتیئن را هم در خود جای داده است.

خیار به‌دلیل فیبر و آب بسیار زیادی که در خود جای داده است، می‌تواند بهترین میان‌وعده برای افرادی که رژیم لاغری دارند یا آنهایی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، محسوب شود. بد نیست بدانید که خیار، دارای مقدار فراوانی از ویتامین K نیز هست. هر ۱۰۰ گرم آن، حدود ۱۷ میکروگرم از این ویتامین را در خود جای داده است. ویتامین K موجود در خیار می‌تواند به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک کند و نقش موثری در بهبود روند درمان بیماری آلزایمر با پیشگیری از آسیب سلول‌های مغزی داشته باشد.

خیار سرشار از آب است و مصرف آن برای شفافیت پوستتان موثر است. اگر پوست خیار را دوست ندارید آن را دور نریزید و بدانید که پوست آن برای تسکین خارش پوست و آفتاب سوختگی مفید است. اگر می‌بینید که چشم‌هایتان پف کرده، زیر چشم‌هایتان گود رفته یا سیاه شده است خیار را دریابید چون خواص ضدالتهابی آن برای رفع این قبیل مشکلات کار ساز است.

سیلسیوم و گوگرد موجود در خیار به رشد سریع‌تر موها کمک می‌کند. برای این که بیشتر از خواص این سبزی بهره‌مند شوید آب آن را با آب هویج یا آب اسفناج مخلوط کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *