رهایی از گرفتگی بینی در خانه

رهایی از گرفتگی بینی در خانه

اگر زیاد دچار گرفتگی بینی می شوید پیشنهاد می کنیم به دنبال راه چاره برای رفع این عارضه باشید و این عارضه را درمان کنید. استنشاق بخار کمک زیادی به شما در این زمینه میکند بهتر است با مشاهده این از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها خودداری کنید.

درحالی که استنشاق بخار به‌عنوان راه‌حلی برای برطرف کردن مشکل گرفتگی بینی پذیرفته شده است، اما یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که این روش برای گرفتگی مزمن بینی تاثیری ندارد. با این‌حال، محققان می‌گویند که شُستن بینی با سالین (محلول آب و نمک) می‌تواند برای مقابله با گرفتگی مزمن بینی موثر باشد. گزارشی از این مطالعه در Canadian Medical Association Journal منتشر شده است. محققان دانشگاه ساوت‌همپتون در این مطالعه،۸۷۱ نفر از بیمارانی را بررسی کردند که همگی مبتلا به سینوزیت بودند. این افراد به‌طور تصادفی، یکی از این چهار روش درمانی را دریافت می‌کردند: مراقبت عادی، استنشاق بخار روزانه، شُستن روزانه بینی همراه با تماشای ویدیوی آموزشی این کار، ترکیبی از شُستن بینی و استنشاق بخار روزانه. در طول ۶ ماه پیگیری، محققان متوجه شدند که استنشاق بخار روزانه به‌تنهایی باعث هیچ بهبودی خاصی در علائم گرفتگی بینی نشده است.

با این‌حال، نتایج نهایی نشان دادند که شُستن روزانه بینی با استفاده از سالین در کنار تماشای ویدیوی آموزشی، باعث بهبودی در گرفتگی بینی بیماران می‌شود. محققان براساس این یافته‌ها اعلام کردند که شُستن روزانه بینی، ‌در کنار آموزش‌های لازم درباره شیوه استفاده از این روش، می‌تواند راه موثری برای تسکین علائم گرفتگی بینی و کاهش مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *