درمان خستگی صدا در معلمان

درمان خستگی صدا در معلمان

غالبا اکثر معلمان دچار خستگی صدا می شوند اختلالات آوایی ناشی از صحبت های طولانی مدت آموزگاران با شاگردان اتفاق می افتد. برای درمان مشکلات ناشی از خستگی صدا می توانید از برخی روش های موثر کمک بگیرید .

معلم‌ها معمولا مجبور می‌شوند که چندین ساعت در کلاس‌های شلوغ صحبت کنند. بنابراین، تعجب‌آور نیست که آن‌ها خیلی بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به اختلالات و مشکلات صوتی قرار می‌گیرند. محققان دانشگاه میشیگان با توجه به همین پیش‌زمینه در مطالعه اخیرشان به این نتیجه رسیده‌اند که عملکرد ریه در معلم‌های زن می‌تواند در خطر ابتلا به خستگی صدایی آنان نقش داشته باشد. گرفتگی صدا، خستگی تارهای صوتی، درد در عضله‌های گردن و ضعیف شدن صدا،همگی علائمی از خستگی صدایی هستند که معمولا به‌واسطه فعالیت‌های آوایی بیش از حد به وجود می‌آیند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که خطر ابتلا به اختلالات آوایی در معلم‌ها، ۲ برابر بیشتر از دیگران است. نکته مهم‌تر این است که خستگی صدایی، شیوع بیشتری در بین معلم‌های زن دارد. اریک هانتر، مسئول این مطالعه و استاد دانشگاه میشیگان، می‌گوید:

«معلم‌های زن به‌طور خاص در معرض خطر ابتلا به اختلالات صدایی قرار دارند که روی کیفیت معلمی آنان تاثیر منفی می‌گذارد، به افزایش غیبت آنان منجر می‌شود و هزینه‌های درمانی آنان را بیشتر می‌کند و حتی در برخی موارد به بازنشستگی زودتر از موعد منجر می‌گردد. مطالعه ما، اولین مورد است که مشکلات ناشی از خستگی صدا را با تفاوت‌های فیزیولوژیکی جنسیتی در عملکرد ریه‌های انسان مرتبط می‌کند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *