روش های مهار سرطان کلیه

روش های مهار سرطان کلیه

سرطان کلیه چه عوارض جانبی برای مبتلایان در بر دارد و باعث چه تغییراتی در بدن این افراد می شود؟ با چه روش های درمانی رفع این سرطان امکانپذیر خواهد بود؟ عفونت، درد و خونریزی ناشی از سرطان کلیه چگونه قابل کنترل خواهند بود؟ داروهای ضدسرطان تا چه حد بر این عارضه تاثیر خواهند گذاشت؟

بیماران مبتلا به سرطان کلیه معمولا علائم فیزیکی ناشی از بیماری را تا قبل از این‌که بیماری به مراحل پیشرفته برسد، تجربه نمی‌کنند. در مراحل پیشرفته سرطان کلیه، علائمی مثل درد در ناحیه پشت بدن یا مشاهده خون در ادرار به سراغ بیمار می‌آیند. مهم‌ترین روش‌های درمانی که برای درمان سرطان کلیه به کار می‌روند،به ترتیب شامل این موارد می‌شوند: جراحی، درمان‌های موضعی مثل سرمادرمانی (cryotherapy) و پرتودرمانی. درمان‌های هدف‌مند با استفاده از داروهای ضدسرطان جدید نیز معمولا بیشتر از درمان دارویی بیولوژیک یا شیمی‌درمانی رایج هستند، چون عوارض جانبی کمتری ایجاد می‌کنند. پزشکان در بیشتر موارد،درمان سرطان کلیه را از طریق حذف قسمت سرطانی کلیه یا تمام کلیه انجام می‌دهند و این روش جراحی با عنوان نفرکتومی شناخته شده است. البته این روش جراحی به عوارض جانبی خاص خودش منجر می‌شود.

عفونت: عفونت روده می‌تواند یکی از عوارض ناشی از جراحی کلیه باشد. پزشکان در این موقعیت،آنتی‌بیوتیک‌های لازم را تجویز می‌کنند تا عفونت ناشی از جراحی را درمان کنند.

درد: معمولا بعد از عمل جراحی، پزشکان مسکّن‌های خاصی برای بیماران تجویز می‌کنند تا در طول دوره بازیابی به تسکین دردشان کمک کند.

خون‌ریزی: برخی بیماران در طول فرآیند عمل جراحی، خون زیادی از دست می‌دهند. در این شرایط ممکن است تزریق خون برای جایگزینی خون از دست‌رفته لازم باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *